Jag tror absolut det är ceracette, det innehåller ju dessutom inget östrogen alls utan enbart högdos av progesterone. Som du ser nedan kan p-piller orsaka torra slemhinnor på flera sätt men ett är att de inte innehåller tillräckligt med östrogen, samt undertrycker kroppens normala produktion. Det finns dock ingen anledning att tro att detta inte kommer att gå tillbaka så fort du slutar med dem. Jag tror absolut inte du behöver vara orolig över att vara påväg in i ett tidigt klimakterium.
Var du hos en barnmorska eller gynekolog och tog provet? Jag gissar att det var en barnmorska, diskuterade ni inte möjliga orsaker och vad du skulle kunna göra? Tycker det är så himla dåligt av vårdpersonal att bara slänga ur sig saker utan att följa upp eller komma med förslag på lösningar.
Bästa vore nog om du fick komma till en riktig gyn och reda ut vad dina symptom beror på så du inte behöver vara orolig. Personligen skulle jag dock fortsätta med ceracette om jag var du om du mår så bra med dem.
Följande är saxat från denna sida: www.tubal-reversal-surgery.net/womens-health-vaginal-dryness-causes-symptoms-and-treatment.html
How does using birth control pills cause vaginal dryness?
Vaginal dryness is the most common side effect of birth control pills. Although this is a normal side effect, vaginal dryness can cause itching or burning sensations and difficulty having sex, which can be problematic. Understanding how birth control pills contribute to vaginal dryness can help to learn how to treat it.
The use of oral contraception can lead to vaginal dryness in multiple ways.
First, taking birth control pills causes your body to produce less estrogen than is produced during a normal menstrual cycle. Birth control is designed to keep a woman’s estrogen levels at the same relatively low level for the entire month. Higher levels of estrogen produced during a normal menstrual cycle, however, help maintain the normal mucus production in the vagina. Therefore, a low level of estrogen caused by the use of birth control can lead to less mucus production and therefore vaginal dryness.
Second, because the pill inhibits ovulation, it reduces the cyclical production of testosterone for libido. Decreased libido causes a decreased ability to respond to sexual desire, leading to less lubrication in the vaginal area even when aroused.
Lastly, birth control pills are associated with an increased production of sex hormone-binding globulin (SHBG)1, which makes the testosterone in a woman’s bloodstream unavailable, leading to further decreased libido and therefore less vaginal lubrication.