• Anonym (urs!)

Gula naglar, vad göra? *bild*

Mina naglar verkar missfärgas extremt mkt av nagellacket. Som du ser av bilden så är det "nyaste" av nageln ofärgat, alltså är det inte själva nageln som växer ut som är gul, utan att den färgats, troligen av nagellack då.

Finns det nån som vet vad man kan göra,

För att få bort befintlig beläggning. Att fila bort beläggningen går, men det skadar ju nageln permanent och gör den ännu mer mottaglig framöver för missfärgning. För att slippa beläggning framöver?? Jag brukar ha väldigt långa naglar, alltså vill jag kunna ha lack på dem, men även gå utan ibland.
    Innan du svarar: Nej, jag röker inte. Ja, jag använder alltid underlack. Använder mest Mavalas lack, och köper Remover på H&M.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Gula naglar, vad göra? *bild*
  • kossan

Det finns nagellack som tar bort gula pigment, som gör dem vita! Jag har ett från... Å vad heter det, minns inte, återkommer straxt! ;)

• Anonym (urs!)
    kossan skrev 2013-03-27 21:47:22 följande:
    Det finns nagellack som tar bort gula pigment, som gör dem vita! Jag har ett från... Å vad heter det, minns inte, återkommer straxt! ;)
    Åh, jag vet, har testat, men mina naglar är så gula att inte ens det lacket täcker. *gråt* Jag måste lägga på typ lager och då blir lacket så tjockt att det släpper av sig själv.
  • Anonym

Du kan antingen blötlägga naglarna i citronsaft,eller koka saltat vatten och låta det svalna av.Tror det räcker med ett par minuter åt gången,hur ofta du behöver göra detta märker du väl hur pass det bleker.

• kossan

Jo fast det är mer en behandling, inte ett lack! My bad. Men det heter nail whitener från Isadora va det visst! :)

• ODS

Tar inte bort den gula färgen men måla endast tipparna tex vita så syns det ju inte. Sakta men säkert växer de ju ut igen och ha då alltid underlack;)

• Anonym (urs!)
    ODS skrev 2013-03-28 12:41:46 följande:
    Tar inte bort den gula färgen men måla endast tipparna tex vita så syns det ju inte. Sakta men säkert växer de ju ut igen och ha då alltid underlack;)
    Jag har alltid underlack, det tränger igenom underlacket. Rynkar på näsan
  • Anonym (Vet ! :))

Det finns en vit penna som man målar under det som sticker ut på nageln, som en sorts fransk maikyr.. 

Jag tar den pennan målar på översidan och undersidan, det är inte lack utan mer som en krita.

Sen filar jag lite så det luddas in liksom med en pappersfil, sen målar jag på lack, naglarna blir AS vita !
    Det man målar under sitter kvar faktiskt som om det färgar in lite i nageln. 

" Nail white pencil"  

• uanpire

Jag har läst att det är nagelsborttagare som gör de gulna, speciellt aceton, och vissa underlack innehåller oxå ämne som gulnar.

brustabletter som man rengör löständer bleker bättre än citron.

• misti

Hmm.. Om du använder ofta nagellack Kam gulnaden dero på syrebrist i nageln.. :)

Prova vara utan ett tag o "bleka" naglarna me Citronsaft..

• Anonym (urs!)
    misti skrev 2014-08-03 20:25:49 följande:

Hmm.. Om du använder ofta nagellack Kam gulnaden dero på syrebrist i nageln.. :)

Prova vara utan ett tag o "bleka" naglarna me Citronsaft..

Åh tack för förklaringen, den låter rimlig! Ska försöka vara utan nagellack så ofta som möjligt alltså!
  • Biffus

Blanda vinäger eller ättika med bikarbonat till en tjock smet och massera in det i naglarna. När jag höll på med nail art målade jag naglarna varje vecka, ofta med starka färger som lätt hade missfärgat naglarna. Mina naglar var ljusa, tipparna nästan vita (alltså nästan vita, inte nästan utan gula skiftningar). Jag tror att det beror på att jag masserade naglarna med den blandningen en gång i veckan och använde underlack för att förebygga. 

• Anonym (urs!)
    Biffus skrev 2014-08-12 21:47:11 följande:

Blanda vinäger eller ättika med bikarbonat till en tjock smet och massera in det i naglarna. När jag höll på med nail art målade jag naglarna varje vecka, ofta med starka färger som lätt hade missfärgat naglarna. Mina naglar var ljusa, tipparna nästan vita (alltså nästan vita, inte nästan utan gula skiftningar). Jag tror att det beror på att jag masserade naglarna med den blandningen en gång i veckan och använde underlack för att förebygga. 

Tack för det tipset också!
  • Anonym (Ilse)

Skulle nog klippt bort allt. Det där ser inte snyggt ut. Så där långa naglar ser i mina ögon äckliga ut.

• Anonym (urs!)
    Anonym (Ilse) skrev 2014-08-12 22:05:25 följande:

Skulle nog klippt bort allt. Det där ser inte snyggt ut. Så där långa naglar ser i mina ögon äckliga ut.

Dom ser dock väldigt fina ut målade. :)
  • MsFry

Billiga removers gör också att naglarna blir gula.

Köp någon dyrare variant och absolut inte någon som heter något med quick, de är värst.

• Hanna543

Ta en nagelborste (eller tandborste som du inte använder) tillägg tandkräm från sensodyne som bleker tänder. Borsta sedan naglarna med tandkrämen och låt vara i 5 min. Tvätta sedan bort. Låter kanske lite galet men tro mig. Det funkar!!

Svar på tråden Gula naglar, vad göra? *bild*