Mat på flygresan?
Hej
Vi reser med Ving till Mallorca. På Vings hemsida kan man beställa mat på flyget men jag undrar om det inte ingår någon lättare mat under flygresan? Blir man utan mat om man inte beställer det man betalar resan?
Hej
Vi reser med Ving till Mallorca. På Vings hemsida kan man beställa mat på flyget men jag undrar om det inte ingår någon lättare mat under flygresan? Blir man utan mat om man inte beställer det man betalar resan?
Det ingår ingen mat om du inte beställer. Dricka kostar oavsett om du beställer mat eller inte. Barn under 2 år kan få en påse med yoghurt och något kex utan att det kostar.
Det ingår inget och man får inte ta med sig något eget. Men pengarna det kostar att äta på flyget är inte värt det. Maten kostar väl 240-300 kr per peron och smakar äckligt då skulle jag hällre äta efter man har chekat in bagaget!
Beställer och betalar du inte för maten, så blir du utan:
Att maten kostar 240-300:- per person stämmer inte - o förväntar man sig en gourmetmiddag så blir man såklart besviken.
Reser jag dagtid så tycker jag att det är värt att betala för maten om jag ska sitta på flyget i 4-5 timmar.
Dels för att jag o barnen blir hungriga, o dels för att man får tiden att gå när lunchen serveras.
Vatten brukar jag köpa på flygplatsen efter säk.kontrollen.
Kanske tog i lite men jag har själv betalat 240 kr för mat minns ej vart jag flög till eller med! Men googlade nyss och 200 kr kostar det att köpa mat med Fritidsresor sen tillkommer drycken oxå tror jag!
Men det är ju mat både på dit och hemvägen för 200 kr dvs 100 kr/väg och det kostar ju typ en lunch ute oxå och att äta på flygplatsen är inte billigare men man får väl ev mer mat kanske.
Beror ju på när man flyger. Vårt flyg lyfte kl 7 på morgonen och med transfer så var vi inte på hotellet förrän kl 14.30. Då var det helt klart värt pengarna med mat på planet.
Jag har beställt en resa med Ving. 190 kr t/r för maten. Det fanns dessutom många alternativ, toppen för allergiker bl.a. På en del bolag får man inte ta med sig egen mat.
Råder dig att i framtiden flyga reguljärt istället. Då har du mycket godare mat att välja på under flygningen och du får dessutom ta med egen mat. Vi ska snart flyga med Norwegian till Kanarieöarna, ett mycket bra flygbolag!
Fast Norweigan har ju inte då bra mat. Dyra mackor och någon sallad.
Sist flög vi Ving. Denna gång tog vi mat. Vi brukar inte göra det men maten var faktiskt riktigt bra. Nu ska vi flyga Fritidsresor. Vi har inte bokat mat. Får se om vi lägger på det sen.
MrsC74, man får ta med eget när man flyger med Norwegian också!
Ja jag vet :)
Miralii: på 16 h flyg brukar det bjuda på mat ...
Mirali: oj. Vilket bolag va det.? Vi flög 10 h och fick mat 3 ggr plus massa snacks glass och annat.