• Dinturiel

Bra partymusik nån?

Ska på fest hos en kompis imorn och hon har sagt att man kan ta med sig lite partymusik om man känner för det. Så jag hade tänkt göra det. Men när jag sätter mig ner och ska fundera ut vad jag ska ha med, så står det helt plötsligt still.
    Vad tycker ni om för partymusik?

• Svar på tråden Bra partymusik nån?
  • Dinturiel

De som är där har egentligen helt olika smak än mig... men jag hade tänkt mig lite tuffa remixer av låtar... inte för misshandlade bara

• Dinturiel

puffar upp igen... vad tycker ni om att lyssna på när det är dags för fest?

• Dinturiel

Lyssnar ni inte på musik?

• Poena

Hmm.. hurdana remixer menar du?? Är det åt trance-techno hållet eller rock, pop... Vill man tillfredsställa många kan man ju gå in på t ex sr.se/p3 till deras listor. Ladda hem de låtar som är på p3:s mest spelade + mest sålda + tracks (sommartopppen). Sedan blanda dessa med några klassiker och några låtar som man gillar själv

• Dinturiel

Jo, har varit in dit och kollat, men tyckte att det var lite trist... har tänkt mig typ en technoremix av lite trallglada låtar som spelas på radion... har till och med missar årets sommarplåga...

• Poena

Vet inte hur gammal du är, men jag brukar åxå ta med en skiva med gamla 90-tals hitar (blir ju nostaligi i af för mig som är 23) och spela framåt kvällen. Typ gamla E-type låtar, Dr Alban, Haddaway, Captain Hollywood, Rob n Raz osv. Det brukar de flesta dansa loss till och skratta åt

• Poena

Hmm.. kolla in på typ ginza.se under kategorierna dance-techno eller samlingar, t ex hard dance mania, eller 100% dance.. Där kanske du kan hitta lite inspiration

• Dinturiel

ok.. är 20 så man är ju inte så långt ifrån. Jaja, nått blir det alltid. Tack för tipsen.

• millface

Teddybears nya skiva är en toppenskiva till fest!!!

Svar på tråden Bra partymusik nån?