• Jellybeans

    Clear blue monitor, hjälp?

    Hej! Jag har tyvärr inte haft ägglossning på 1,5år, men har nu kontakt med gyn osv. Så jag har gått och köpt mig en clear blue monitor. Detta är första månaden och efter jag testat stickan idag visade den full stapel och ett litet ägg typ i översta boxen. Jag fick alldrig ngn bruksanvisning, så jsg undrar... Har jag ägglossning nu? Vi hade sex för tre dagar sedan, är det försent då? Är inte hemma förens immorrn bitti:( någon som vet något? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 10:31
    Jag kom på att de två stickor jag testat innan var i botten, borde det inte ske en ökning innan full?

  • Svar på tråden Clear blue monitor, hjälp?
  • PiOmiO
    Jellybeans skrev 2013-03-28 10:29:48 följande:
    Hej! Jag har tyvärr inte haft ägglossning på 1,5år, men har nu kontakt med gyn osv. Så jag har gått och köpt mig en clear blue monitor. Detta är första månaden och efter jag testat stickan idag visade den full stapel och ett litet ägg typ i översta boxen. Jag fick alldrig ngn bruksanvisning, så jsg undrar... Har jag ägglossning nu? Vi hade sex för tre dagar sedan, är det försent då? Är inte hemma förens immorrn bitti:( någon som vet något? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 10:31
    Jag kom på att de två stickor jag testat innan var i botten, borde det inte ske en ökning innan full?
    Här har du bruksanvisningen på nätet: www.clearblueshop.se/manuals/Clearblu_Fertilitetsmonitor.pdf

    Jag ska få låna en monitor av en vän, så har själv inte använt den ännu. MEN hon sa till mig att man ska börja testa på menscykeldag 5 för att sedan se när det stegrar och ger fullt utslag.
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Jellybeans

    Tack för länken! Hm konstigt jag har börjat med testen som man ska men blev ingen ökning utan direkt från lägsta till högsta. Hur många dagar i sammband med ägglossning har man att spela på för att kunna bli gravid? Ifall man redan haft ägglossning är det kört då för denna period? Förlåt för mina många frågor:) men jag tycker allt är så invecklat när det skrivs 1+3 osv, jag hänger aldrig med.. :) hoppas ni får en trevlig påsk och att många här lyckas i sina försök:)

  • PiOmiO
    Jellybeans skrev 2013-03-28 16:46:05 följande:
    Tack för länken! Hm konstigt jag har börjat med testen som man ska men blev ingen ökning utan direkt från lägsta till högsta. Hur många dagar i sammband med ägglossning har man att spela på för att kunna bli gravid? Ifall man redan haft ägglossning är det kört då för denna period? Förlåt för mina många frågor:) men jag tycker allt är så invecklat när det skrivs 1+3 osv, jag hänger aldrig med.. :) hoppas ni får en trevlig påsk och att många här lyckas i sina försök:)
    hmmm, jag läste något om det i bruksanvisningen om att den KAN visa fullt utslag direkt, Ägglossningen sker i regel 24-36timmar (eller var det 12-36h?) efter högsta utslag, det stod också i bruksanvisningen om du läser hela

    Det beror på ju vart ägget är, är äggen på väg genom äggledarna så finns det ju fortfarande chans för befruktning, om spermierna hinner fram innan de stöts ut. Förstår inte vad du menar med räkningen, du räknar ju inget sånt nu när det gäller ägglossningen, det är ju graviditetstiden du räknar ex 5+2 osv.. 
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden Clear blue monitor, hjälp?