• Gabi

Vad föredrar ni, säng?

Föredrar ni sänggavel eller sängram! Med eller utan fotgavel? Är ute efter en ny säng, den vi har nu, sängram, men ingen gavel nedtill har jag trivts med men vill ha en vit nu, den vi har är i ek och har låg huvudgavel nu vill jag ha hög huvudgavel och även fotgavel, känns ombonat på något sätt, sedan om man har sängöverkast så kan man ju bara vika ner det och det ligger kvar.

Fördelar/nackdelar! hjälp mig!

• Svar på tråden Vad föredrar ni, säng?
  • Hannah76

Jag gillar huvudgavlar. Sen gör det iof inte så mycket om det är sängram, bara den inte står upp vid fotändan.
    Nu har vi sängskåp, slipper hålla på med överkast..Glad 

• Gabi
    Hannah76 skrev 2013-03-28 11:06:06 följande:
    Jag gillar huvudgavlar. Sen gör det iof inte så mycket om det är sängram, bara den inte står upp vid fotändan.
    Nu har vi sängskåp, slipper hålla på med överkast..Glad 
    Okej du vill inte ha gavel vid fotänden, varför? Sängskåp är ju så smidigt
  • Hannah76
    Gabi skrev 2013-03-28 11:55:01 följande:
    Okej du vill inte ha gavel vid fotänden, varför? Sängskåp är ju så smidigt

Vet inte, tycker bara att det är mindre fint, o jag känner mig själv - vi har haft så och jag hängde en amssa kläder över fotgaveln...Glad

Ja sängskåp är supersmidigt. 
  • Annelie 76

Jag vill gärna ha gavel i fotänden. Jag har ofta filtar och grejjer i sängen och de trillar gärna ner om det inte finns ett stopp.

• Gabi
    Hannah76 skrev 2013-03-28 12:04:41 följande:

Vet inte, tycker bara att det är mindre fint, o jag känner mig själv - vi har haft så och jag hängde en amssa kläder över fotgaveln...Glad

Ja sängskåp är supersmidigt. 
    hahahaa ja det där med kläder på gaveln kan jag tänka mig nu är det på en stol i sovrummet

Men har ni ert sovrum med sängskåp eller sover ni i ett annat rum pga av platsbrist
  • Gabi
    Annelie 76 skrev 2013-03-28 12:08:10 följande:
    Jag vill gärna ha gavel i fotänden. Jag har ofta filtar och grejjer i sängen och de trillar gärna ner om det inte finns ett stopp.
    Det är så jag tänker med har inga filtar, inget sängöverkast heller för den delen   men vill ha ett fint till den nya sängen,
  • Barnvagnstokig

Jag har kontinental säng och då är det svårt att hitta en bra sängram och har därför en bara en sänggavel vid huvudändan.

Lägger in en bild på den vi har:

Sänggavel Borås från tillverkaren Mavis som säljs på kilamobler.se eller på sova
    Jag köpte vår på kilamobler.se finns även i vit lack. 

• Thorsten Flinck
    Gabi skrev 2013-03-28 10:39:53 följande:
    Föredrar ni sänggavel eller sängram! Med eller utan fotgavel? Är ute efter en ny säng, den vi har nu, sängram, men ingen gavel nedtill har jag trivts med men vill ha en vit nu, den vi har är i ek och har låg huvudgavel nu vill jag ha hög huvudgavel och även fotgavel, känns ombonat på något sätt, sedan om man har sängöverkast så kan man ju bara vika ner det och det ligger kvar.

Fördelar/nackdelar! hjälp mig!
    Är det mycket ligga i ert förhållande? Väger ni mycket?

Jag gillar själv gavlar med stänger. Det ger utrymme för div aktiviteter 
  • Gabi
    Barnvagnstokig skrev 2013-03-28 22:53:01 följande:
    Jag har kontinental säng och då är det svårt att hitta en bra sängram och har därför en bara en sänggavel vid huvudändan.

Lägger in en bild på den vi har:

Sänggavel Borås från tillverkaren Mavis som säljs på kilamobler.se eller på sova
    Jag köpte vår på kilamobler.se finns även i vit lack. 
    Ja men då var det ju smidigt att bara ha huvudgavel
Svar på tråden Vad föredrar ni, säng?