• Eliin80

Byta mobil

Jag har en iPhone som tyvärr blev slängd i golvet av dottern, så nu funkar inte ljudet, inte hemknappen och den går inte att ladda. Så nu funderar ag på att köpa en samsung istället. Men jag vet inte alls hur sånt här funkar. Är det bara att köpa en Samsung utan abbonnemang (jag har abonnemang hos telia för min htc (som gick sönder och därför fick jag sambons gamla iphone)) och stoppa i det gamla simkortet i den? Eller måste man ha ett nytt simkort?

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
  • Svar på tråden Byta mobil
  • mrsStatham

Samsungtelefonerna har ett stort simkort, iPhonen har ett litet. Det fungerar absolut att bara sätta in det, men det måste sitta på millimetern helt rätt annars får man ingen kontakt. Eller så köper man en sådan här grej: www.teknikmagasinet.se/db.pl&link=&artnr=265870&title=micro-SIM%20adapter&

Bara två saker är oändliga
  • Cornellia

Oj, finns det nya telefoner idag som använder stora sim?

Fast telia-simen kommer ju så att man bara kan sätta tillbaka den där "ramen", och vips så har man ett stort sim igen. 

Eller så går man till telia-butiken och får ett nytt simkort. Brukar vara gratis första gången har jag för mig. 

• Eliin80

Okej...hmm, ramen har jag nog inte kvar tyvärr. Behövde ett nytt simkort då jag köpte HTCn och då fick jag betala, så det lär jag få göra nu med. Synd...mobilen är dyr nog som den är...Jäkla unge som slängde iphonen i golvet!!

• mrsStatham
    Eliin80 skrev 2013-03-28 11:33:18 följande:
    Okej...hmm, ramen har jag nog inte kvar tyvärr. Behövde ett nytt simkort då jag köpte HTCn och då fick jag betala, så det lär jag få göra nu med. Synd...mobilen är dyr nog som den är...Jäkla unge som slängde iphonen i golvet!!
    Alltså en sådan där simkortsadapter kostar bara 30kr och fungerar jättebra.
  • Stella Polaris
    mrsStatham skrev 2013-03-28 11:25:16 följande:
    Samsungtelefonerna har ett stort simkort, iPhonen har ett litet. Det fungerar absolut att bara sätta in det, men det måste sitta på millimetern helt rätt annars får man ingen kontakt. Eller så köper man en sådan här grej: www.teknikmagasinet.se/db.pl ct_link.html&link=&artnr=265870&title=micro-SIM%20 adapter&  

Samsungtelefonerna har ett stort simkort, iPhonen har ett litet. Det fungerar absolut att bara sätta in det, men det måste sitta på millimetern helt rätt annars får man ingen kontakt. Eller så köper man en sådan här grej: www.teknikmagasinet.se/db.pl ct_link.html&link=&artnr=265870&title=micro-SIM%20 adapter&  

Min Samsung har ett litet simkort.
  • Frontline

Min Samsung har det minsta simkortet man kan ha...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mrsStatham
    Stella Polaris skrev 2013-03-28 17:15:35 följande:

Min Samsung har ett litet simkort.
    Nu vet jag inte vad s 3an har för simkort, men de allra flesta modellerna har det stora simkortet.
  • Frontline
    mrsStatham skrev 2013-03-28 18:18:39 följande:
    Nu vet jag inte vad s 3an har för simkort, men de allra flesta modellerna har det stora simkortet.
    S3 har det minsta och förmodligen kommande S4 med.
  • Eliin80
    Frontline skrev 2013-03-28 18:19:59 följande:
    S3 har det minsta och förmodligen kommande S4 med.

Ah, vad bra. Det är en S3 jag funderar på.
  • cloudberry79

S3an har microSIM, samma som iPhone, liksom nya Xperia Z och nya HTCn. Jag vågar mig på gissningen att de flesta nya telefonerna har microSIM faktiskt.

(M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Byta mobil