Vilket tvättsystem skulle passa er bäst?
Svara på det alternativ som passar bäst för dig och som du skulle vilja ha det för att få tvätten smidig i vardagen.
Tack snälla för att ni svarar på min undersökning!
Svara på det alternativ som passar bäst för dig och som du skulle vilja ha det för att få tvätten smidig i vardagen.
Tack snälla för att ni svarar på min undersökning!
annat alternativ :
alla har egen tvättkorg på sitt rum varje städdag sorterar man själv ner tvätten i passande tvättpåse (vit,mörk eller underkläder ) :)
Annat: Att någon annan gör det åt mig. Det hade passat mig bäst.
Vi har en liten tvättkorg i sovrummet och flera stycken sorterade på färger/temperaturer i tvättstugan. När den lilla är full tar man ner den och sorterar in i rätt korg och passar på att slänga in någon maskin. När dottern flyttar till eget rum kanske hon får en egen liten korg.
Jag sorterar både efter färg och temp. så svarade annat. Har sån där tvättbänk med tre korgar under. En 4.e hade varit bra!
Jag har 3 tvättkorgar under tvättbänken. Vitt, kulörtvätt 60 och fintvätt 40. Största barnet tvättar själv och har en egen tvättkorg på sitt rum som hon tar med till tvättmaskinen när den är fylld. Korgen är precis en maskin i storlek.
En stor tvättkorg med delare hade nog inte funkat, då hade den fått vara mycket stor i så fall. Det bästa tycker jag är att ha separata tvättkorgar som är precis lika stora som en maskin. Då blir man tvungen att ta itu med tvätten när en korg är fylld. Eftersom tvätten redan är sorterad är det bara att slänga in den.
Jag har två stora tvättkorgar i tvättstugan. En för vitt och en för kulörtvätt. Allt tvättas i 40 grader och var och en ansvarar för att lägga sin smutstvätt i korgarna.
Jag röstade på första alternativet även om det ideala hade varit att all tvätt sorterades i olika korgar utifrån färg och gradantal. Men jag inser att det är en utopi att lära alla andra i familjen hur jag vill ha tvätten sorterad så jag hade troligtvis ändå behövt kontrollsortera allting innan det åker in i tvättmaskinen.
Har två tvättkorgar. En för underkläder och en för resten. Det har underlättat min tvättning betydligt att få en tvättlåda för bara underkläder
Jag har en liten tvättkorg med allt möjligt i badrummet och en ELFA-hylla med olika trådbackar för sorterad tvätt i vår klädkammare. Det passar oss bra, då slänger man tvätten i tvättkorgen när man duschar tex och sen sorterar man in i trådbackarna eftersom och kan se när backen blir full=full maskin=dags att tvätta.