• Anonym (snart klar :))

Arbete efter studier. A-kassa

Jag blir färdigt med mina studier nu till sommaren. Terminen slutar 7/6. Jag har under hela studietiden varit med i akassan och jag arbetade/var arbetslös innan studierna påbörjades. Jag har bytt fack och akassa under studierna men utan glapp.

Nu får jag förhoppningsvis jobb efter studierna men med start i augusti. Söker lite sommarjobb också för att få ekonomin att gå ihop i sommar. Får jag stämpla över sommaren om jag inte får sommarjobb, om jag har en anställning som börjar i augusti?

Måste jag anmäla mig till arbetsförmedlingen för att inte nolla min sgi om jag har ett jobb på gång? 

• Svar på tråden Arbete efter studier. A-kassa
  • Kerubmamman

Du måste anmäla dig till AF för att skydda din SGI, oavsett om du har jobb på gång eller ej. 

Har du någon påbörjad a-kasseperiod som legat vilande under studietiden?  

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (snart klar :))

Ok, då får jag pallra mig till arbetsförmedlingen då. Ja jag borde ha en påbörjad akasseperiod. Hösten 2009 var jag arbetslös/jobbade timmar, så då stämplade jag upp till heltid. Detta gjorde jag fram tills dess jag började studera i januari 2010. Dock med en annan akassa än vad jag nu är med i. Men de borde väl kanske kunna se det ändå? 

• Kerubmamman
    Anonym (snart klar :)) skrev 2013-03-28 13:05:42 följande:
    Ok, då får jag pallra mig till arbetsförmedlingen då. Ja jag borde ha en påbörjad akasseperiod. Hösten 2009 var jag arbetslös/jobbade timmar, så då stämplade jag upp till heltid. Detta gjorde jag fram tills dess jag började studera i januari 2010. Dock med en annan akassa än vad jag nu är med i. Men de borde väl kanske kunna se det ändå? 
    Anonym (snart klar :)) skrev 2013-03-28 13:05:42 följande:

Ja, jag tror de har fått uppgifterna i samband med att du bytte a-kassa. 
    Du måste vara helt klart med studierna innan du får stämpla, dvs inga resttentor och så..  
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Arbete efter studier. A-kassa