• lovely89

Vad lägga i påskäggen ??

Har en pojk på 4 och en flicka på 5.. Undrar vad ni lägger i deras påskägg för något ?? 

Vill inte bara det ska vara godis, har tänkt lite pengar med men vad mer ??  

• Svar på tråden Vad lägga i påskäggen ??
  • Lena

Tidigare har vi lagt någon pixibok, någon smothie, ett kinderägg och lite lösgodis.

• avocadoo
    Lena skrev 2013-03-28 14:16:57 följande:
    Tidigare har vi lagt någon pixibok, någon smothie, ett kinderägg och lite lösgodis.
    Blir det inte kladdigt med smoothie i ägget? :S

Vi tänkt köpa varsin t-shirt till barnen med något tryck de gillar på (99:- på hm) + några små godisar
    3 och 4 år är sönerna :)

• Lena
    avocadoo skrev 2013-03-28 14:29:42 följande:
    Blir det inte kladdigt med smoothie i ägget? :S

Vi tänkt köpa varsin t-shirt till barnen med något tryck de gillar på (99:- på hm) + några små godisar
    3 och 4 år är sönerna :)

Ellas kitchen gör tex smothie i smart förpackning, så även semper.
  • Antilopen

Hahaha, jag antar att man inte häller smoothien direkt ner i ägget Min är visserligen bara 1,5 men han kommer att få någon liten leksak och ett paket russin i sitt påskägg.

• avocadoo
    Lena skrev 2013-03-28 15:36:07 följande:
    Ellas kitchen gör tex smothie i smart förpackning, så även semper.
    Nu är jag med ;)
  • Gurkan

Sonen får ett par snygga kalsonger, två små traktorer och en tablettask.

• lovely89

fick bli lite "roligare" godis, pengar en kyckling som låter och sen fick dottern ett halsband och sonen en stutsboll för jag vet att han älskar det :) Får räcka :) 

• myskatt

Sjuåringen kommer få en liten pennvässare, ett sudd, ett ark hästklistermärken och en liten chokladhare. Hon behöver inget med godis alls, får tillräckligt av andra över påsk!

• anyXX

Mina kommer få vars ett litet ägg med lite godis, lite russin och lite klistermärken i. De har precis fyllt år så det får nog räcka.

flicka 2008 & pojke 2010
  • hannapanna84

Vi lägger ett par solglasögon och ett gäng nya toffsar och en tablettask i vårt ägg.
    Det räcker, tycker ändå att påsken är en sånn högtid då de ´får i sig mkt godis.... 

• Pluttfamilj

Sonen på 2,5år får några babybell ostar, torkade dadlar, gojibär, aprikoser, russin och tre söta kycklingar. Hade tänkt köpa en rolig badanka med men kom aldrig iväg till stan, men han blir nog nöjd ändå. Godis äter han inte, men det blir nog en del påskdesserter ändå! :)

• ELLEoClara

Har precis packat dotterns påskägg. ( nästan 4 år )

- en påskhare i choklad

- ca 10 smågodisar

- mini chipspåse

- 1 nagellack

- 2 hårspännen

- klistermärken

- 1 påse ballonger

- 1 påse paljetter ( att pyssla med)

• 1005H

Han kommer att få flera påskägg som han kommer att få leta efter. Utöver godis så kommer det även att vara att spel (Crazy chickens), som är för stort för att lägga i ett ägg, men får slå in det på något påskigt sätt. Sen får han öven en Schleish-kanin (han samlar på sådana djur), en fluffig kyckling som man skruvar upp så att den går samt en klistermärkesbok samt ark med prinsessor och drakar.

Sen lär han få cirka 3-4 ägg till av närstående, håhåjaja, det blir en del - men det är ju bara påsk en gång om året! ;) 

• 1005H
    1005H skrev 2013-03-28 22:27:38 följande:
    Han kommer att få flera påskägg som han kommer att få leta efter. Utöver godis så kommer det även att vara att spel (Crazy chickens), som är för stort för att lägga i ett ägg, men får slå in det på något påskigt sätt. Sen får han öven en Schleish-kanin (han samlar på sådana djur), en fluffig kyckling som man skruvar upp så att den går samt en klistermärkesbok samt ark med prinsessor och drakar.

Sen lär han få cirka 3-4 ägg till av närstående, håhåjaja, det blir en del - men det är ju bara påsk en gång om året! ;) 
    Glömde säga - han är 2,5 år.
  • Mumin80

1-åringen fick en vikingtoys vinylbil, 3-åringen fick duplo. Lillans bil kostade 40kr, storans duplo ca. 70kr. Inte för att nåndera riktigt förstår vad påsken är för nåt, men glada blev dom ju :)

• Dasha

Just det! Man kan ju lägga löst Lego! Tack för tipset, bara jag inte glömmer inför nästa året!

Svar på tråden Vad lägga i påskäggen ??