• Anonym (Bonus)

Biomamman tycker vi slänger ut barnen???

Vissa av er kommer säkert tycka att jag är bonusmamman från hell men kom ihåg att jag inte har nått emot dom. Tycker dom är som vilka ungar som helst, busar med dom, lagar mat åt dom, kramar dom. Men nu är det så att vi bor pyttelitet!! Jag och gubben sover i en skrubb med vår lille son på drygt två. Bonusbarnen som bor vv bor i det enda sovrummet. Vi får ärligt talat inte plats alls. Vår son är så stor nu att han behöver ett eget rum. Nu har vi pratat om att bonusarna ska flytta heltid till sin mamma så att sonen kan få deras rum. Vi flyttar ut i vardagsrummet. O bonusarna får ta över skrubben vh. Bara tills vi får bättre ekonomi och kan skaffa större. Vi bor ju här jämt och mår dåligt av att det är så trångt. Bonusarna har ju två hem och kan ju också bo hos sin mamma. Biomamman är rabiat nu. Säger att vi diskriminerar dom. Men egentligen tror jag bara hon är arg över att hon jobbar skift o kväll varannan vecka o inte har lust att byta pass. Är vi så hemska???

• Svar på tråden Biomamman tycker vi slänger ut barnen???
  • Sweet life

Både ja och nej.. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bonusarna ska bo VH hos oss bara för att vi har trångt. Men jag vet att biomamman skulle göra så. Hon gjorde nämligen så för 1,5 år sen... VI hade ena dottern VH och helt plötsligt fick vi veta att hon skulle bo här på heltid för att mamman skulle flytta in i en etta med sin sambo dom hon blivit vräkt från den hästgården dom hyrde...

Är själv bonusförälder men tycker att det är ganska konstigt tänkt av er. Varför bor inte alla tre barnen i sovrummet?

• Anonym (Wildrat)

Om det bara är tillfälligt så tycker jag också att alla barnen kan dela på rummet. Varannan vecka blir det ju lite trångt (men det har det ju varit hela tiden) och varannan får er lille kille vara själv. Vilket han troligtvis inte kommer tycka om...

Se till att de större barnen har nånstans att göra av sina grejjer bara så lillen inte kommer åt dem. Det är här striden mellan syskon brukar vara, att inte få ha sina grejjer ifred. Sova tillsammans brukar aldrig vara problemet, det är snarare skönt. De flesta av oss är sociala varelser som trivs bäst med sällskap, även när vi sover. 

• Queenie70

Tja, man kan ju liksom inte säga att ens barn inte får bo hos en för att man har det trång. Man får lukaom helt enkelt lösa det. Tänk om mamman skulle göra likadant. Vad händer då? Fosterhem? Nej det är aldrig en lösning att ens varn ej får bo hemma.

• WhiteOleander

Vad tror du att det gör mot ett barn att i princip bli utslängd från sin pappas lägenhet för att ge mer rum åt hans nya familj? Sådant sårar. Rejält. Det är som att bli utbytt. Det spelar ingen roll att dom kan bo hos sin mamma istället, dom behöver sin pappa precis lika mycket.

Varför kan inte ni flytta ut i vardagsrummet, låta lillan sova i "skrubben" (för om två fullvuxna människor får plats att sova där kan det inte vara SÅ litet eller hur) och låta de äldre barnen behålla sitt rum. Jag vet inte hur gamla dom är men äldre barn har väl ändå mer användning av större rum.

• Iam
    slutatsnusa skrev 2013-03-28 15:35:37 följande:
    varför kan inte alla barnen dela rum och ni fortsätter bo i skrubben?
    Så skulle jag oxå göra.. 
    Eller alla tre barn delar sovrummet och ni bor i vardagsrummet om det nu är stort nog.

• MissStrawberry
    Anonym (Bonus) skrev 2013-03-28 14:59:59 följande:
    . Bonusbarnen som bor vv bor i det enda sovrummet. Vi får ärligt talat inte plats alls. Vår son är så stor nu att han behöver ett eget rum. Nu har vi pratat om att bonusarna ska flytta heltid till sin mamma så att sonen kan få deras rum. Vi flyttar ut i vardagsrummet. O bonusarna får ta över skrubben vh.
    Jag tycker helt ärligt att det låter som en hemsk lösning och kan inte förstå hur ni tänker!! Hade jag varit ett av barnen som blivit utkastat (ja för ni säger ju att ni inte vill att de ska bo med er längre...) hade jag blivit både ledsen, arg och sårad!

Lösningen är väl rätt enkel tycker jag, ni flyttar ut i vardagsrummet, bonusbarnen bor kvar i sitt rum och er son får bo i skrubben!
  • Litet My
    MissStrawberry skrev 2013-03-28 16:01:25 följande:
    Jag tycker helt ärligt att det låter som en hemsk lösning och kan inte förstå hur ni tänker!! Hade jag varit ett av barnen som blivit utkastat (ja för ni säger ju att ni inte vill att de ska bo med er längre...) hade jag blivit både ledsen, arg och sårad!

Lösningen är väl rätt enkel tycker jag, ni flyttar ut i vardagsrummet, bonusbarnen bor kvar i sitt rum och er son får bo i skrubben!
  • Litet My

Dessutom har ni ju haft flera år på er som ni vetat om att det skulle bli för trångt i nuv lägenhet.

• Anonym (Thea)

Hur ska ni ha råd att betala flera tusen i underhåll till Biomamman om ni har så dålig ekonomi sedan innan?Och varför skaffa fler barn när nu uppenbarligen varken har råd eller plats?

Svar på tråden Biomamman tycker vi slänger ut barnen???