Jag körde fitnessfighten i oktober förra året, så här i efterhand inser jag att jag hade lika gärna kunnat googla mig fram till hur jag ska äta och träna under 30 dagar för att göra en boost på det sättet som FF ger.
Du får ett bra träningsupplägg, det är det jag verkligen uppskattade och tycker var det bästa med FF.
Du får veta hur många kcal du ska äta på en dag och lite hur du ska fördela dem, du får själv hitta på recept och söka sådan information för den lilla receptbank som FF har var inte så rolig. Lite besviken på det....
Tråkiga är att det kändes som de sålde in tjänsten med något som hade mycket pepp och feedback, via blogg/FB men där tyckte jag de var riktigt kassa. De lägger upp standardinlägg varje dag, varje månad, same same månad in och ut och det var ytterst sällan man faktiskt fick svar och feedback från dem när man kontaktade dem. Det gjorde att jag verkligen tyckte det sög, eftersom det ändå var den biten jag kände att jag behövde mest.
Jag körde 20 dagar, sen lade jag ner. Motivationen tog slut och då jag inte fick feedback/svar på frågor så släppte jag FF där.
Men! Visst ger det resultat! Jag fick ner min vilopuls med 10 slag/min och 4 cm minus i midjan. Vilopulsen har nog gått upp lite igen då jag inte haft motivation och ork att uppehålla träningen på det sätt som behövs. Men de där centimeterna i midjan är fortfarande borta!
Min personliga åsikt, nej det är inte värt pengarna. Google is your friend och det finns mängder av forum där man kan få så mycket hjälp och stöd som är gratis istället för att betala för FF. Men, det funkar ju.