• Äldre 28 Mar 18:35
    37249 visningar
    43 svar
    43
    37249

    Är detta en gravid black Molly? (Bild)

    Jag har en hane och en hona. Detta är. En bild på honan är hon inte lite väl rund om magen ? Hur vet man om en black Molly är gravid ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 19:05
    bild finns inlägg 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 20:37
    Har fullvuxna ciklider runt 12-15 cm en massa blackmollys . Malar av massa sorter . Aqvariumet är på 240 liter

  • Svar på tråden Är detta en gravid black Molly? (Bild)
  • Pastel­l1983
    Äldre 28 Mar 18:38
    #1

    Ser ingen bild? Det återstår väll och se om det blir några yngel. När jag hade guppys kunde man se det rätt lätt tyckte jag....

  • Äldre 28 Mar 19:04
    #2

    här kommer bilden


  • Äldre 28 Mar 19:13
    #3

    vore jättekul med svar

  • Äldre 28 Mar 19:17
    #4

    Det ser det ut som, sedan precis innan det är dags så blir de nästan fyrkantigt under och sväller ut på sidorna också.

    Lycka till! 

  • Äldre 28 Mar 19:22
    #5

    har du haft sån fisk jälv så du har sett en gravid själv=)? hur långt kan det vara kvar iåfall tro? har ju en massa ciklider så lär ju sätta i hon i ett yngel aqvarium när det börjar bli dagss =) hoppas då på yngel

  • Äldre 28 Mar 19:29
    #6

    Någon mer som tycker den ser ut att var gravid? Å långt kvar eller ? Hur många yngel brukar det bli ?

  • Äldre 28 Mar 19:34
    #7

    Japp, black mollysar har alltid varit en favorit så hade dem i de små akvarierna.

    Har för mig att det var två veckor kvar när man började se det och kanske 2-3 dagar när de nästan blev fyrkantiga.
    Brukar bli många yngel, men de äter ynglen själva och andra fiskar äter dem gärna med så mycket flytväxter (eller växter vid vattenytan) är viktigt för att de skall klara sig. 

  • ex ungue leonem
    Äldre 28 Mar 19:34
    #8

    I morgon bitti kan det simma x-antal småfiskar där i akvariet


    Vill du läsa min blogg?
  • Äldre 28 Mar 19:39
    #9


    här är en till bild :) visst lär jag flytta över honan till ett yngelaqvarium ? för ciklider äter vel lätt upp ynglen ? måste man ha flytväxter alltså på ytan ? jag har en del växter men det når halvväg upp till ytan .
  • Äldre 28 Mar 19:43
    #10

    Det var en bättre bild ja, henne borde du flytta över, se till att inte stressa henne för mycket bara och flytta ut henne direkt efter hon har ynglat så att hon inte äter upp dem.

    Växterna behöver vara vid ytan ja eftersom ynglen simmar upp där och gömmer sig. Fast har du ett yngelakvarie så funkar det förstås lika bra. 

Svar på tråden Är detta en gravid black Molly? (Bild)