• Maximusen

Hur ofta badar ni era 1-åringar?

Hur ofta badar/duschar era bebisar? Vad har ni i badet?

• Svar på tråden Hur ofta badar ni era 1-åringar?
  • Natulcien

Vi badade sonen ca var tredje dag då. I endast rent vatten. Inga schampoon eller tvålar. Ibland hade vi lite olja i.

• Boarder

1-2 ggr i veckan. hon är iofs bara drygt 8 mån. i vattnet har vi några droppar vegetabilisk barnolja från apoteket. ekologiskt o milt barnschampo från weleda. skulle definitivt aldrig ha i t.ex. badskum eller liknande eftersom barns hud är så ömtålig..

• Pissenisse

Våran kille fyller 1 om två veckor, han badar nästan varje dag. Han ställer sig och bankar på badkaret, kikar över kanten, klappar händerna och tjuter av glädje så det är svårt att neka honom=) 

• Maximusen

Min son har extremt torr hud och har hört att olivolja i badvattnet kan vara bra, nån som provat? vi brukar ha babyolja och han badar var 4e dag, blir insmord flera gånger om dagen men han är ändå torr. Tar tacksamt emot tips! :)

• Antilopen

Min är också extremt torr och har eksem, så han får bada max 1 gång i veckan. Då har jag alltid olja i vattnet, raps eller oliv. Aldrig tvål eller schampo.

• Baktakt
    Maximusen skrev 2013-03-28 22:07:26 följande:
    Min son har extremt torr hud och har hört att olivolja i badvattnet kan vara bra, nån som provat? vi brukar ha babyolja och han badar var 4e dag, blir insmord flera gånger om dagen men han är ändå torr. Tar tacksamt emot tips! :)

Olivolja går inte in i huden så bra. Mandelolja, eller jojobaolja är bättre. Olja skyddar dock bara huden utåt och gör inget för torrheten. Lite olja i vällingen har hjälpt en kompis barn, då jobbar det ju inifrån, men jag har själv inte testat än.
  • ELLEoClara

Nästan varje dag, älskade att bada.

Inget tvål, ibland olja. Hårtvätt med schampo / balsam ca varannan vecka.

Från kanske 14-15 mån använde hon tvål som badskum ibland.

Inga problem med torr hud.

Svar på tråden Hur ofta badar ni era 1-åringar?