• Sockertoppenn

Hur får man bort katt kiss doft? tacksam för svar.

Jag och min sambo fick vår första lägenhet idag, och vi har varit där och små städat hela dagen. Men gubben som bodde där innan oss tog in vilt främmande katter, antagligen okastrerade katter imed att det luktar så starkt! Men nu är frågan är det någon som vet hur man får bort katt kiss lukten ? För vi har skrubbat allt o så men luktar ändå..ur äckligt!

• Svar på tråden Hur får man bort katt kiss doft? tacksam för svar.
  • Sockertoppenn

Läste lite om de får kanske prova de :) För vi kan inte bo där som det luktar.. Och vi har själv en katt fast han är kastrerad men han kommer ju inte vilja va där i den osen.

• fortsätt paddla

Ättika. Fast jag vet inte hur det funkar på stora ytor?

• Mollan85

Behövs nog sanera hela lägenheten, annars kommer de nog tyvärr fortsätta lukta, kattpiss sitter rätt bra, i många många år.

• Jest

Finns något i djuraffären som heter "piss off".

• Sockertoppenn

Läste om det scentstop och där ska man typ hälla på där dom har kissat men nu är problemet att vi vet inte vart dessa här katter har kissat för det osar och stinker i hela lägenheten... Det luktar så starkt så man kan knte va där.

• Maturo

Avliva katten, släng all skit som luktar och börja om på nytt. (då brukar stanken försvinna)

• Mollan85
    Maturo skrev 2013-03-28 22:21:36 följande:
    Avliva katten, släng all skit som luktar och börja om på nytt. (då brukar stanken försvinna)
    Har du ens läst TS ?
  • Lilla Frugan

Kollade på en sommarstuga m Kattpiss och kollade då upp möjligheten att få bort det. Enl Anticimex var det det värsta av lukter då det i stort sett kräver totalsanering med byte av väggar, golv och isolering (om det gått ner så djupt) för att bli v med. Om det är en hyresrätt skulle jag kräva sanering av värden och är det en bostadsrätt skulle jag ta in offerter för sanering och sedan försöka få tidigare ägaren att betala. I vitfläckig som helst kan det bog vara bra att anlita Anticimex el. Län, för att kolla vilken typ av sanering som krävs. Lycka till !

• Maturo
    Mollan85 skrev 2013-03-28 22:22:26 följande:
    Har du ens läst TS ?

Mollan85 skrev 2013-03-28 22:22:26 följande:
    Har du ens läst TS ?

Måste jag det? Ja okej de hade ingen egen katt, men annars hade det vart rätt! Bläää hatar katter, de är onda!
Svar på tråden Hur får man bort katt kiss doft? tacksam för svar.