klokapsel inflammation hund
Ska det vara så här?
Måndag för snart två veckors sen var jag hos vetrinären och skalade av klokapslen då min hund hade inflammation i den. Vetrinären skalade av klon totalt så att bara pulpan är kvar. Sen fick jag instruktioner om att lägga om tassbandaget efter två dagar. Efter dessa två dagar skulle bandaget läggas om igen. På torsdagen var det inflammerat på två sidor om pulpan och jag fick tid hos vetrinären på fredagen. De sövde då ner min hund igen. Fick tagit bort små bitar av den gamla klokapseln och gav honom antibiotika. Clinabuc vet 200 mg.
I går, torsdag bytte jag som vanligt igen hundens tassbandage och upptäcker då att han fått en inflammation igen vid pulpan. Jag ringer vetrinären idag på morgonen och hon säger att vi ska vädra klon. Alltså låta hunden gå utan tassbandage inomhus och med bandage ute. Blir det inte bättre på måndag ska man söva ner honom igen för att se om det sitter något kvar. Alltså en tredje gång på loppet av två veckor ska man söva ner en snart elva år gamal hund. Detta kan ju inte vara bra för honom.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag behöver råd för det känns så hemskt att min gamla hund ska behöva ha det så här när han annars är pigg som en tvååring. Han blir så begränsad.