• Kara85

Hur svår/lätt är det att få hyreslägenhet i Jönköping?

Hej på er och glad påsk

Jag vill fråga alla jönköpingsbo men även andra som vet om Jönköping om hur lån tid det tar att hitta bostad där.
    Det är nämligen så att jag har fått jobberbjudande där men jag bor ca 80 km därifrån och måste flytta ifall jag tackar jag till jobbet.
    Skulle jag kunna få tag på en 3:a inom 4 månader tror ni?
    hur ligger priserna för hyresrätter där?
    Är det några områden som man ska undvika?

Tackar i förväg

• Svar på tråden Hur svår/lätt är det att få hyreslägenhet i Jönköping?
  • Krompirusa

Vart har du fått jobb i jönköping??
    Jag bor på råslätt o de är väl området folk inte rekomenderar men jag älskar det.. Affär, vårdcentral, tandvård osv bra lekplatser där inga bilar kan köra.. O de viktigaste är att lägenheterna är så fräscha!! Vi har en 3:a och betalar 6100kr med el vatten och garage.. Sen finns de ekhagen, rosenlund, österängen, dalvik, ljungarum och så finns det alltid lediga lägenheter i huskvarna...

• Kara85

Krompirusa, så roligt att du svarat

Det jobbet jag blivit erbjuden ligger centralt men af har inga krav på att bo centralt sas, en bussresa på 15 min är helt ok för min del.
    Det låter ju lovande, har bostadsbolagen något kösystem som det är i andra städer? Hur långt ifrån centrum ligger de områden du nämnde för jag har igen info om Jönköping

• Krompirusa

tterhem.se där finns nummer till kontoret, dom har ingen kösystem, men kravet är fast inkomst... Själv tycker jag att dom är bäst.. Sen har du riksbyggen.se men dom har kösystem.. Vart du än bor i jönköping så finns bussar in till centrum som går var 15 min.. Råslätt tycker jag är helt perfekt, tar ca 15 me bussen in till stan.. Det är ett "ghetto" bara så du vet men det är bra och inte jätte dyrt.. Österängen är värre tycker jag men oxå 15min bussresa till centrum... Ska du flytta själv eller?

• Kara85

Nej jag ska flytta med min man och våra 2 barn.
    Jag ska ringa dem på tisdag för att kolla om de har lediga lägenheter nu, om det är bara fast inkomst de kräver så borde  vi få ta på nåt i 3-4 månader hoppas jag

• Krompirusa

Ja sålänge ni har fast inkomst o självklart inga betalningsanmärklingar så ska de gå bra..

• fjompan

Kan tipsa om CA Fastigheter. Inte så välkänt men har många fastigheter i centrala stan och som är bra hyresvärdar. Sen finns Bygginvest som också har mycket lägenheter.

Svar på tråden Hur svår/lätt är det att få hyreslägenhet i Jönköping?