• Anonym

Mina vänner regaerar på hur jag behandlar sambons barn..

Två av mina vänner har anmärkt på hur jag är mot min sambons barn, jag anser att jag inte gör något fel.

Så här ligger det till. Jag har bett min sambo ändra umgänget schemat när han har barnen så jag jobbar mycket när dom är hos oss. Jag jobbar nämligen två heler irad och ledig två..Är långledig även långledig så jag vill att barnen inte är här när jag är långledig. 
    Mina vänner tycker jag är väldigt självisk när jag betättade orsaken till att vi bytt vecka på barnen.

Är det verkligen så själviskt som mina vänner vill få det att låta?   

• Svar på tråden Mina vänner regaerar på hur jag behandlar sambons barn..
  • SVBk4rr1ng

Nej, du som bonusmorsa har egentligen inga skyldigheter gentemot barnen så du kan ju i princip ha önskemål om att barnen ska bo heltid hos mamman. Vad din man går med på är däremot en annan sak.

• Anonym

Fast om man ser det från andra hållet så får barnen jättemycket egentid med sin pappa och utrymme att vänja sig vid eran relation för de träffar ju dej oxå. Och du får samma utrymme och tid att vänja dej. Låter ganska bra för alla anser jag. Som vuxna kan jag även tänka mej att de barnfria veckorna att man tillåts att leva lite som tonåringar och det är säkert njutbart för både dej och din sambo.

• Trevligt

Låter helt OK tycker jag.
    Varför skall du umgås med hans barn och få din lediga helg förstörd ?

• mrsStatham

Jag tänker lite såhär:
    Om man bor tillsammans så måste man lära sig att leva tillsammans. Det här är trots allt personer som man (förhoppningsvis) ska leva med livet ut.
    Jag tror att det går väldigt mycket smidigare, lättare och effektivare om man de facto är tillsammans. "Rymmer" man varje gång barnen kommer kommer det gå väldigt mycket långsammare och är väldigt mycket mer "uppförsbackigt" eftersom igen egentligen aldrig kommer att lära sig att samspela med varandra.

Jag prioriterar banden till de personerna jag bor tillsammans med och vill absolut inte vara som en "gubbe i lådan" som bara dyker upp när det är roliga saker på gång. Jag tycker att det är viktigt att ingen i huset ska känna sig utanför, utan alla gör det tillsammans.

Därmed absolut inte sagt att det är det som passar i ert hus. Men ja, jag tycker att ditt beteende är själviskt och faktiskt lite verklighetsflykt. Men det behöver inte vara negativt och egentligen, varför bryr du dig om vad andra tycker? Det är trots allt DU som lever i din situation, inte någon annan.

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham
    Trevligt skrev 2013-03-29 11:56:08 följande:
    Låter helt OK tycker jag.
    Varför skall du umgås med hans barn och få din lediga helg förstörd ?

Varför skulle man få en helg förstörd av att umgås med barn?
    Bara två saker är oändliga
  • Anonym (Tilla)

Jag skrev ovan, måste lägga till att det omöjligen kan spela någon roll för barnen om de kommer till sin pappa jämn eller ojämn vecka. Själviskt vore det om du var mamma och tog ut din ledighet för att inte vara med barnen, men nu är du egentligen en ypperlig bonusmammma som ger allt utrymme i världen åt barnen och pappan.

• Anonym

Konstiga vänner du har som tror att barnen bryr sig om dig. De kommer för att få vara med sin pappa och då är det ju toppen om du inte är hemma!

• jashrinah

låter som ett superbra upp lägg !  du ger ju pappan och barnen massor med tid tillsammans :) 

• Trevligt

Förbjud skilsmässor !
    Förbjud att skaffa barn utan att genomgått " barn o familjeutbildning "
    Förbjud alla föräldrar att behålla sina barn om man inte går på årlig uppdatering på hur man sköter barn och äktenskap ! 
    Är liberal men ser allt för mkt elände runt omkring mig. 

• Anonym (#7)
    Trevligt skrev 2013-03-29 12:36:15 följande:
    Förbjud skilsmässor !
    Förbjud att skaffa barn utan att genomgått " barn o familjeutbildning "
    Förbjud alla föräldrar att behålla sina barn om man inte går på årlig uppdatering på hur man sköter barn och äktenskap ! 
    Är liberal men ser allt för mkt elände runt omkring mig. 
    Haha, liberal? Jag har svårt att tro det faktiskt.

Tycker nog att det hellre skulle vara svårare att få behålla barn i tidig graviditet.
Svar på tråden Mina vänner regaerar på hur jag behandlar sambons barn..