Herpes på kroppen?
Hur vet jag detta? Någon som haft som kan förklara? Tacksam för svar!!
Hur vet jag detta? Någon som haft som kan förklara? Tacksam för svar!!
Herpes har man antingen på könet eller vid munnen. Det finns läkemedel med aciklovir som lindrar besvären men gå till en läkare för att få det bekräftat. Varför tror du att du har HSV?
VAr nämligen hos läkaren i onsdags och han satte diagnosen herpes! Fick anti utskrivet på recept.. Mina utslag har jag på höftbenet och låret nämligen..
Ett annat alternativ är ju svinkoppor. Det kan se väldigt lika ut.
Det finns herpes simplex 1
Men åh! Allt försvann! Kort sammanfattning: Det du har är troligen herpes zoster, dvs bältros. Detta är detsamma som vattkoppsvirus och ligger latens i nerven för ett visst 'dermatom' (huden som just den nerven går till).
Ja du har troligtvis fått bältros. !
Bältros behandlas inte med Anti.
Kan du inte lägga upp en bild? Om det är herpes zoster du har borde läkaren sagt det kan man tycka. Har du mycket ont i området? Bältros kallas även helveteseld just eftersom det brukar göra mycket ont.
Innan jag började behandla med anti hade jag inte ont- Nu gör det ont om man rör vid utslagen! Det svider även om man rör runt om vilket det inte heller gjort innan! Ska se om jag kan få upp en bild ... Svinkoppor tror jag inte att det är, men det har gått på sonens dagis :/ ingen annan har dock symptom på detta? Ska dock söka läkare i dag igen!
ja, du kan få herpes på vanlig hud, men det är ovanligt. Har läkaren gjort en test? Annars kräv ett test. 2 läkare trodde min herpes var svinkoppor, men testet visade sig att det var herpes typ 1.