Sucker skrev 2013-03-29 15:20:14 följande:
Det går väl att sminka bort. Men något säger mig att du vill dölja för att inte berätta. Inte behöver man väl göra sig vacker inför bror och familj på det viset, eller skämmas för att man ramlat och slagit sig!
Jag kan ta hand om fanskapet om du vill!
Hur sminkar man bort? Jag sminkar mig alltid oavsett om jag är hemma, på jobbet eller har besök. Berätta vad för familjen? Jag tycker det är pinsamt med blåmärken och tål inte se på mig själv eller vill att någon annan glor för den delen.
GullpuckotMe skrev 2013-03-29 15:21:24 följande:
Det har funnits en likadan tråd om just detta. Prova att söka efter den, där fanns massa tips
Vad heter tråden?
Morriss skrev 2013-03-29 15:23:27 följande:
Varför är det så viktigt för dig att du ska dölja blåmärken och det nu är pga olycka eller misshandel som du har råkat ut för tex...?
Varför vill inte du träffa familjen..? De vill besöka dig och du vill helst undvika...
För att jag vill inte att min familj ska behöva ha felaktiga tankar utan att behöva förklara sig. Det var en olycka och inte misshandel jag har varit med om.
Jag tycker om min familj, men vill att de kan hälsa på när jag vill och är tillgänglig.