• Anonym

Hur döljer man synliga blåmärken?

Jag visste inte var tråden skulle placeras, men gör ett försök här. Jag undrar om någon här är expert på hur man skulle sminka/dölja blåmärken som jag helst inte vill att det syns. Jag har varit borta från jobbet ett par dagar nu och min bror samt familjen kommer på besök imorgon, då jag fyller år. Vill absolut inte fira, men familjen kommer ändå för vi bor inte i samma stad och det var länge sedan vi sågs. Tips, någon snälla!
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Hur döljer man synliga blåmärken?
  • Anonym

Om det är pga misshandel så tycker jag du ska visa dem så att de kan hjälpa dig därifrån.

• Anonym

Concealer ska fungera.

Funkade i alla fall på mig när jag fick svarta ringar runt ögonen efter en liten sexlek som gick för långt :D

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-29 15:13:38 följande:
    Concealer ska fungera.

Funkade i alla fall på mig när jag fick svarta ringar runt ögonen efter en liten sexlek som gick för långt :D

Jag har en concealer i gul, rosa och begie färg, den rosa brukar väl vara för blå/lila färg men det hjälper inte. Jag tog concealer först, sminkade ut med faoundation och concealer igen, men det syns hur mycket jag än försöker dölja. 
  • Sucker
    Anonym skrev 2013-03-29 15:11:23 följande:
    Jag visste inte var tråden skulle placeras, men gör ett försök här. Jag undrar om någon här är expert på hur man skulle sminka/dölja blåmärken som jag helst inte vill att det syns. Jag har varit borta från jobbet ett par dagar nu och min bror samt familjen kommer på besök imorgon, då jag fyller år. Vill absolut inte fira, men familjen kommer ändå för vi bor inte i samma stad och det var länge sedan vi sågs. Tips, någon snälla!
    Tacksam för svar! 
    Det går väl att sminka bort. Men något säger mig att du vill dölja för att inte berätta. Inte behöver man väl göra sig vacker inför bror och familj på det viset, eller skämmas för att man ramlat och slagit sig!

Jag kan ta hand om fanskapet om du vill! 
  • GullpuckotMe

Det har funnits en likadan tråd om just detta. Prova att söka efter den, där fanns massa tips

• Morriss

Varför är det så viktigt för dig att du ska dölja blåmärken och det nu är pga olycka eller misshandel som du har råkat ut för tex...? 
    Varför vill inte du träffa familjen..? De vill besöka dig och du vill helst undvika... 

• Anonym
    Sucker skrev 2013-03-29 15:20:14 följande:
    Det går väl att sminka bort. Men något säger mig att du vill dölja för att inte berätta. Inte behöver man väl göra sig vacker inför bror och familj på det viset, eller skämmas för att man ramlat och slagit sig!

Jag kan ta hand om fanskapet om du vill! 
    Hur sminkar man bort? Jag sminkar mig alltid oavsett om jag är hemma, på jobbet eller har besök. Berätta vad för familjen? Jag tycker det är pinsamt med blåmärken och tål inte se på mig själv eller vill att någon annan glor för den delen.
    GullpuckotMe skrev 2013-03-29 15:21:24 följande:
    Det har funnits en likadan tråd om just detta. Prova att söka efter den, där fanns massa tips
    Vad heter tråden? 
    Morriss skrev 2013-03-29 15:23:27 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att du ska dölja blåmärken och det nu är pga olycka eller misshandel som du har råkat ut för tex...? 
    Varför vill inte du träffa familjen..? De vill besöka dig och du vill helst undvika... 
    För att jag vill inte att min familj ska behöva ha felaktiga tankar utan att behöva förklara sig. Det var en olycka och inte misshandel jag har varit med om.
    Jag tycker om min familj, men vill att de kan hälsa på när jag vill och är tillgänglig.  

• mrsStatham
    Anonym skrev 2013-03-29 15:12:25 följande:
    Om det är pga misshandel så tycker jag du ska visa dem så att de kan hjälpa dig därifrån.
    Det där är ju jäkligt lätt att säga. Framför allt när man sitter skyddad bakom en skärm och (förhoppningsvis) inte varit med om det själv.

Jag kan komma på 1000 anledningar utan att blinka till för varför man inte vill visa upp blåmärken. Framförallt om det är pga misshandel.

TS: Det beror på hur stora blåmärkena är, vart de sitter osv. Men jag tycker att du ska ställa dig själv frågan varför du vill sminka bort dem.
    Bara två saker är oändliga
  • Anonym
    mrsStatham skrev 2013-03-29 15:34:11 följande:
    Det där är ju jäkligt lätt att säga. Framför allt när man sitter skyddad bakom en skärm och (förhoppningsvis) inte varit med om det själv.

Jag kan komma på 1000 anledningar utan att blinka till för varför man inte vill visa upp blåmärken. Framförallt om det är pga misshandel.

TS: Det beror på hur stora blåmärkena är, vart de sitter osv. Men jag tycker att du ska ställa dig själv frågan varför du vill sminka bort dem.
    Sa aldrig att det var enkelt - sa endast vad jag tyckte.
    Däremot så är jag sällan en av dom som skriker 'dumpa' i trådar för det är svårare än vad amn tror. Men jag har ingen tolerans vad det gäller misshandel.

Men det är ju tydligen inte fallet här så det är ju bra. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-29 15:19:07 följande:
    Jag har en concealer i gul, rosa och begie färg, den rosa brukar väl vara för blå/lila färg men det hjälper inte. Jag tog concealer först, sminkade ut med faoundation och concealer igen, men det syns hur mycket jag än försöker dölja. 
    Ehum, jag är kille så smink är inte min avdelning riktigt, var bara första tanken jag fick där att det går att dölja.

Svar på tråden Hur döljer man synliga blåmärken?