• Cersei

Blå/gul nagel efter för trånga skor

Hej!

Det ligger till så här att jag i oktober förra året använda mina nya snygga skor på en utekväll med mycket dans. På kvällen fick jag enormt ont i foten och jag kunde knappt gå på foten dagen efter. Efter ett tag (hur jag nu inte kunde märka detta, brukar väl inte stirra på mina tår antar jag..) märker jag att min stortånagel är alldeles blå. Får höra att det kommer till att försvinna av sig själv men nu är det snart april, sex månader senare, det blåa har till stor del försvunnit men den ena sidan är nu i stället blå/gul och bucklig. Det som är lite äckligt är att nageln inte sitter fast på den sidan heller. Det gör inte ont eller något.

Någon som har någon erfarenhet? ska jag gå till doktorn eller ska jag "vänta" ut det?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Blå/gul nagel efter för trånga skor
  • BuoBä

Du har troligen klämt nageln och kommer att tappa den så småningom. Nageln som växer ut under kan vara lite bucklig och missfärgad, men det brukar rätta till sig så småningom. Låt den gamla sitta kvar så länge som möjligt så skyddar du tån.

Så länge du inte har ont, verkar få en infektion, den nya nageln växer in i tån eller liknande så är det ingen större idé att gå till läkare. De kommer inte göra något. 

• Victoriassecret

Jag har gjort liknande. Det går över, men tar tid. Jag brukar använda ett nagellack med stark färg om jag ska "visa upp" tårna ifall nageln är missfärgad.

• Cersei

Okej då behöver jag inte vara orolig mer.

Tack så mycket för att ni tog er tid att svara :) det uppskattas {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Blå/gul nagel efter för trånga skor