• Mollytjejen

Vad är det för fel på min mage?? Råd tack!!

Jag är i vecka 17 (16+4 idag).. Har fortfarande inte fått någon mage :( På KUB så allting bra ut, bebisen sprattlade och höll på. Det är mitt andra barn, har en dotter på 8 år. Har inte känt några rörelser ännu och som jag skrev innan, så har jag ngen bebismage.. VARFÖR?? Jag sitter här och tittar på alla trådar som har magbilder och blir helt gråtfärdig :( Jag vill oxå ha en fin mage nu...... Min man bara skrattar åt mig och tycker att jag är löjlig... Varför växer inte min mage???

• Svar på tråden Vad är det för fel på min mage?? Råd tack!!
  • Pluttisen

jag fick inte mage förns strax efter v 18, kände inga sparkar heller förns runt 20v. alla är olika, vissa syns det inte på förns vid slutet av graviditeten om barnet ligger långt bak, de vet jag för kände en som hade så. syndes knappt att hon va med barn men ändå hade hon gått strax över halva tiden eller något. så ta de lugnt.

• Elsta

Jag hade ingen mage alls för än efter vecka 19 och då hade jag knappt någon alls heller :/ kände rörelser ungefär samtidigt

• Sötisa

Jag hade knappt någon mage innan v 18 och ändå väntar jag trillingar. Var jätteorolig trots ett flertal ul som visat att de växer. Sen sa det bara pang och nu ser min mage ut att vara över v 35. (är i v 24)
    Kände inte mycket innan v 22 heller..
    Inget du behöver oroa dig för iaf.

• klarabella87

Jag fick mage, liten liten bula vid vecka 21-22 med första barnet. Nu med andra barnet i vecka 18... så du behöver nog inte oroa dig. Allt beror på hur kroppen ser ut. min tjej låg väldigt långt bak i ryggen, min mage blev aldrig särskilt stor mot slutet heller. trodde jag skulle få en pyttebebis men ut kom 51 cm och 3280 g

• Flickan och kråkan

Du är bara i v.18. Ingen fara på taket .

Väntar nummer tre nu och är liten och tanig och då brukar det ju synas relativt tidigt. Magen kunde anas i v.18 med lite god vilja från min sida . Inget som någon annan kunde se. Hade börjat känna lite lätta rörelser, men var inte säker på att det var bebis och inte gaser förrän någon vecka senare. Har moderkakan i framvägg. Här skenade magen iväg runt v.22-23. 

Svar på tråden Vad är det för fel på min mage?? Råd tack!!