• syster yster

Brummar i örat

Det låter konstigt i mitt öra.Började för ett tag sedan att jag hade nedsatt hörsel och hörde ljud och röster konstigt. Men nu är det mer ett brummande ljud. Jag testade revaxör men det har inte hjälpt. Däremot när jag gjorde det så står det att man ska röra örsnibben fram och tillbaka och när jag gör det så gör det lite ont inne i örat. Vad kan det bero på att jag hör konstigt och att det gör ont? 

• Svar på tråden Brummar i örat
  • JanaLiiN

Det måste vara någon sällsynt och farlig sjukdom...  nej, seriöst, gå till din VC och be att de kikar i öronen, det är nog väldigt mycket mer effektivt än att vi ska diagnosticera dig via nätet.

• syster yster

Tänkte mer om någon hade haft liknande....Blir ju inte förrän tisdag jag kan boka tid för undersökning

• Forumdeltagaren

Hej!

Det där har jag haft mer än en gång i livet. Det är sannolikt samma för dig nu att du drabbats av ett förkylningsvirus i hörselgången så att den (hörselgången) har svullnat och blivit täppt på samma sätt som näsan blir täppt när man är förkyld. Du kan prova nässpray i näsan som brukar sprida sig till hörselgångarna och kan lindra symptomen. Håll dig varm och undvik drag. Vila gärna och ta det lugnt så går det snart över.

hoppas du får en trevlig påsk!

• Dr Mupp

Brummande är med störtsta sannolikhet blodflödet du hör. Man har en del relativt stora kärl i närheten av öronen och svullnad, trötthet och liknande kan göra att man hör blodflöded. Jag drabbas av det ibland. Ganska irriterande. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • roxylady

Ser att detta är en gammal tråd. Men vad sa VC om ditt problem? Har nämligen samma nu som dom inte kan komma fram till vad det är

• syster yster

Jag kommer inte ihåg exakt men jag testade flera gånger med revaxör kommer jag ihåg. Då släppte det till sist. Men det var väldigt obehagligt att höra hela tiden,. Hoppas det har löst sig för dig!

Svar på tråden Brummar i örat