• Anonym (Orealistisk?)

Jag vill vara KÄR i och attraherad av min man! :-(

Jag älskar min man. Han är min trygghet, min bästa vän och jag trivs med honom. Kan inte tänka mig livet utan honom. Vill inte leva med någon annan. Men jag är inte kär. Och inte attraherad av honom. Vi har varit tillsammans i tio år och har två barn ihop. Från början (första 3 åren) var vi galet förälskade. Men han tog aldrig initiativ till sex, däremot ville han mysa/gosa. Sen slutade han vilja ha sex helt. Vi pratade om det och sökte även hjälp hos terapeut. Men det blev inte bättre. Så jag sökte mig till andra och inledde ett sexuellt förhållande med en annan. (Inget jag är stolt över). För två år sedan kom vi till en punkt där det var "stanna eller göra slut" som gällde. Vi ville båda fortsätta tillsammans och ett tag var allt perfekt, men sen föll vi tillbaka till det gamla igen. Nu känner jag inte att jag är kär längre. Inte attraherad. Och drömmer om kärlek och passion med någon annan. Ska jag aldrig få uppleva mer än det här?? Samtidigt så vill jag att det ska fungera med HONOM! Jag älskar honom och önskar så att det är med honom jag ska finna kärleken igen. Hur gör man? Går det ens? Är det dags att skiljas åt?

• Svar på tråden Jag vill vara KÄR i och attraherad av min man! :-(
  • Anonym (Orealistisk?)

Ingen som har liknande erfarenhet?

• Anonym (kvinna 39)
    Anonym (Orealistisk?) skrev 2013-03-29 21:53:14 följande:
    Jag älskar min man. Han är min trygghet, min bästa vän och jag trivs med honom. Kan inte tänka mig livet utan honom. Vill inte leva med någon annan. Men jag är inte kär. Och inte attraherad av honom. Vi har varit tillsammans i tio år och har två barn ihop. Från början (första 3 åren) var vi galet förälskade. Men han tog aldrig initiativ till sex, däremot ville han mysa/gosa. Sen slutade han vilja ha sex helt. Vi pratade om det och sökte även hjälp hos terapeut. Men det blev inte bättre. Så jag sökte mig till andra och inledde ett sexuellt förhållande med en annan. (Inget jag är stolt över). För två år sedan kom vi till en punkt där det var "stanna eller göra slut" som gällde. Vi ville båda fortsätta tillsammans och ett tag var allt perfekt, men sen föll vi tillbaka till det gamla igen. Nu känner jag inte att jag är kär längre. Inte attraherad. Och drömmer om kärlek och passion med någon annan. Ska jag aldrig få uppleva mer än det här?? Samtidigt så vill jag att det ska fungera med HONOM! Jag älskar honom och önskar så att det är med honom jag ska finna kärleken igen. Hur gör man? Går det ens? Är det dags att skiljas åt?
    Jag har varit ihop med killar som jag älskat precis som du gör med din sambo men jag var inte galet kär eller attraherad. Attraherad har jag varit i andra män med de har varit otrygga och lämnat mig sårad och sviken kvar. Då har jag åter gått tillbaka till en trygg och snäll famn men saknat åtrån.
    Vet inte vad man skall välja därför att det verkar inte gå att få allt i samma man.
    Man får nog välja trygghet eller passion (båda är ju lika viktiga).
    Bästa lösningen är nog öppet förhållande.
    Då får man ALLT.    
  • grind

Om man lämnar någon för att man inte är kär längre är man en idioti.

Ett äktenskap byggs upp med förälskelse och lever vidare pga kärlek.

Du har sett för många hollywoodfilmer. 

• Anonym (inte riktigt sam)

JAg har aldrig varit otrogen och kommer förmodligen aldrig vara det. Men jag känner mycket igen mig i det med dina känslor. Jag älskar min sambo otroligt mycket och vill verkligen dela hela mitt liv med honom. Men vi glider ifrån varandra. Vilket är välifigt jobbit. Vi har två små barn och har inte varit tillsammans jättelänge. 
    Vi har mycket kvar att upptäcka hos varandra men nu har vi inte riktigt "tid".
    Vi borde jobba mer på det...

Iaallafall, du är nog inte helt ensam med sånna känslor.

Vad har nitestat mer? Vet han hur du känner? Har ni en rak och ärlig kommunikation? 

• Anonym
    grind skrev 2013-03-29 23:24:42 följande:
    Det var det mest naiva och korkade jag läst på länge. 
    Varför?
    Om mannen inte kan ge passion får man hitta det någon annanstans. 
  • grind
    Anonym skrev 2013-03-29 23:26:59 följande:
    Varför?
    Om mannen inte kan ge passion får man hitta det någon annanstans. 
    och i samma sekund så rasar förhållandet. Det har gjorts åtskilligt med forskning i ämnet och de som är troget gifta mår bäst och lever längst.
  • LängtansBlåaBlomma

Sex är ett naturligt behov hos människor. Jag har full förståelse för din sorg och frustration.
    Vet ni varför han inte vill ha sex? 

• Gung Ho

Värt att påpeka är att grind tror att själva äktenskapet är magiskt/heligt och grunden för allt lyckligt liv på jorden. Allt annat håller han för öronen och säger lalalalala för....

• LängtansBlåaBlomma
    grind skrev 2013-03-29 23:29:20 följande:
    och i samm
    grind skrev 2013-03-29 23:29:20 följande:
    och i samma sekund så rasar förhållandet. Det har gjorts åtskilligt med forskning i ämnet och de som är troget gifta mår bäst och lever längst.

Troget gifta och har kärlek och sex antar jag.
Svar på tråden Jag vill vara KÄR i och attraherad av min man! :-(