Jag vill vara KÄR i och attraherad av min man! :-(
Jag älskar min man. Han är min trygghet, min bästa vän och jag trivs med honom. Kan inte tänka mig livet utan honom. Vill inte leva med någon annan. Men jag är inte kär. Och inte attraherad av honom. Vi har varit tillsammans i tio år och har två barn ihop. Från början (första 3 åren) var vi galet förälskade. Men han tog aldrig initiativ till sex, däremot ville han mysa/gosa. Sen slutade han vilja ha sex helt. Vi pratade om det och sökte även hjälp hos terapeut. Men det blev inte bättre. Så jag sökte mig till andra och inledde ett sexuellt förhållande med en annan. (Inget jag är stolt över). För två år sedan kom vi till en punkt där det var "stanna eller göra slut" som gällde. Vi ville båda fortsätta tillsammans och ett tag var allt perfekt, men sen föll vi tillbaka till det gamla igen. Nu känner jag inte att jag är kär längre. Inte attraherad. Och drömmer om kärlek och passion med någon annan. Ska jag aldrig få uppleva mer än det här?? Samtidigt så vill jag att det ska fungera med HONOM! Jag älskar honom och önskar så att det är med honom jag ska finna kärleken igen. Hur gör man? Går det ens? Är det dags att skiljas åt?