Du skriver att din son har stark vilja, och det kanske han har, det vet jag ju inget om, men bara baserat på det du beskriver i TS så är han en helt normal tvååring. De flesta (även jag fast jag är vuxen) skulle väl bli arg och ledsen om någon tog det jag höll på med? Tycker du att det är ok om din son tar av ett annat barn en leksak som hen håller på med?
Det som är "mitt" är ju otroligt viktigt i den här åldern, och dela är inte alltid så lätt. Jag tycker inte att det ska vara en självklarhet att andra barn ska få leka med ALLA leksaker när det kommer hem till någon, på samma sätt som jag inte skulle vilja låna ut alla mina saker till mina vänner, hur mycket jag än tycker om dom. Förbered honom innan ni får besök och kanske välj ut tillsammans saker som han är beredd att lån ut, och när han gör det, beröm honom och tala om hur glad de andra barnen blir. Och kanske plocka undan sånt som du vet att han absolut inte vill dela, kanske favoritnallen eller dylikt? Och ja, han kommer att lära sig att dela, men för en tvååring kan det vara väldigt känsligt.