• Pärla84

När fick ni er mens vid spray med synarela??

Jag är på dag 12 med spray med synarela, har haft mensvärk i 3 dagar nu, men ingen mens än. Vilken dag har er kommit på? Började spraya på dag 21, i vanliga fall kommer min mens dag 28-30!

• Svar på tråden När fick ni er mens vid spray med synarela??
  • Pimpinellan

Har varierat,men alltid senare än normalt vilket är jättevanligt. Klinikerna sätter en gräns på 14 dar,sen vill de antingen att man gravtestar ifall det finns minsta lilla chans att man är gravid-det händer,föds flera spraybarn varje år!- eller att man kollar upp sig på kliniken.

• Pimpinellan
    Pärla84 skrev 2013-03-30 17:39:53 följande:
    Den kom idag, så det blir sprutstart på tisdag:)
    Jamen du ser,lycka till nu då! Glad
  • Pärla84

Tack! Ändrade du dina spray tider när du började med sprutan eller hoppade du bara över sprutan mitt på dagen. Just nu tar jag mitt spray 6.30 14.30 22.30

• Pimpinellan
    Pärla84 skrev 2013-03-31 17:16:48 följande:
    Tack! Ändrade du dina spray tider när du började med sprutan eller hoppade du bara över sprutan mitt på dagen. Just nu tar jag mitt spray 6.30 14.30 22.30

Hmmm,2 ggr körde jag Bostonmetoden,d.v.s slutade spraya när jag började med sprutorna så hur gjorde jag vid vanliga långa...? Man tar väl bort en sprayning,gör man inte? Spruta mitt på dan har man ju inte vid långa,den tas alltid på kvällen. Är du osäker så fråga läkaren!
  • Pimpinellan
    Pärla84 skrev 2013-03-31 17:23:05 följande:
    Jo man skulle spraya morgon och kväll sen spruta på kvällen.

Just det,nä,jag tog väl sprayen samma tid med 12 timmar mellan ca och sen sprutan lite olika tider olika behandlingsomgångar. Bara viktigt det är samma tid varje dag! Usch,får flashbacks av alla tårar och all smärta p.g.a sprutorna,men det går säkert bra för dig! Glad
  • Pärla84

Ok ja men vet ju inte hur man reagerar av sprutan, jag har mått bra av sprayen än så länge.

• Pimpinellan
    Pärla84 skrev 2013-03-31 20:08:10 följande:
    Ok ja men vet ju inte hur man reagerar av sprutan, jag har mått bra av sprayen än så länge.

Jag menar smärtan av att sticka sig själv-och när man gör korta metoden även svedan av den andra sprutan. Biverkningarna är annars få,svullen över magen och viktuppgång mellan 2-4 kg är det jag märkt.
  • Pärla84

Ok. Jag vet inte än hur jag ska ta sprayet, nu tar jag ju 6.30 14.30 22.30. Kan man ändra tiderna nu när man bara ska spraya morgon och kväll? Eller ska jag ta som nu 6.30 22.30 eller blir det för tätt? Vet du något om det?

• Pimpinellan
    Pärla84 skrev 2013-04-01 17:29:55 följande:
    Ok. Jag vet inte än hur jag ska ta sprayet, nu tar jag ju 6.30 14.30 22.30. Kan man ändra tiderna nu när man bara ska spraya morgon och kväll? Eller ska jag ta som nu 6.30 22.30 eller blir det för tätt? Vet du något om det?
    Om man ska spraya 2 ggr per dag är det lagom med 12 timmar mellan och inte jättenoga på timmen heller. Men 22.30 och 6.30 blir lite väl nära och för långt dagtid.
  • Pimpinellan
    Pärla84 skrev 2013-04-01 17:38:20 följande:
    Ok! Kanske 6.30 och 18.30 blir bättre?

Blir nog alldeles bra det! Glad 
  • Splash

Är på dag 12 med synarela och har fått blödning idag. Ska man kontakta ivf kliniken eller hur har ni gjort. En tanke slog mig bara om kliniken vill veta om man har fått en blödning så att dom kan ungefär bestämma när man sedan kan börja med sprutorna

Svar på tråden När fick ni er mens vid spray med synarela??