Anonym (kärlek) skrev 2013-04-02 07:31:25 följande:
Intressant. Den där andra du träffade. Hur tidigt lämnade du in, efter sommaren hösten? För att du ville ha lugn och ro. Hittade du det sen?
Jag hittade flera tecken på att min dejt ( som jag då känt i väldigt många år med en haft kontakt med igen förrän förra sommaren) inte var tillräckligt kär. Han ville ju ses regelbundet och vi hördes ofta men jag märkte att allt han pratade om var sitt företag , sina barn , utekvällar med sin kollega. Det fanns inga planer som rörde oss och då jag påtalade det att jag kände det som om vi bara sågs utan mening så sade han att ha hade så fullt upp och träffade mig så ofta han kunde. Jag förstod ju det men jag tyckte att han iallafall kunde känna in varandra mer..t ex jag blev kanske pratsugen en fredagskväll då barnen somnat och ville snacka. Hans barn är äldre och vakna senare men han kunde väl ändå ha kostat på sig ett kort samtal bara för att höra varandras röster? Men nej...
Han sade också att han trodde att kärleken kunde växa fram från hans sida men jag var redan så upp över öronen förälskad att varje ledig stund utan honom var en plåga och ett lidande..

. Har aldrig varit så förälskad! Detta trots att vi båda var 40 +! Så jag började förvarna honom om att jag inte var nöjd efter ca 2,5 månader och efter 3,5 månader gjorde jag slut. Säkert så förhastade jag mig, jag borde väl insett att om man har varsitt krävande arbete och barn på varsitt håll så hinner man ej ses så ofta, Och kanske inte har energin att höras flera ggr per te i veckan.. men det var för plågsamt att ha noll koll på sina känslor, och vara vrålkär då han uppenbarligen inte var lika kär... så jag valde att gå...
Jag ångrar detta nu för jag saknar honom och tänker på honom varenda dag. Det känns tomt och med facit i handen så hade jag behövt ngn som lugnade ned mig och fick mig att tänka mer rationellt då jag var helt tonårsgalet kär. Han dejtar andra nu har jag fått veta av gemensamma vänner. Och han svarar heller inte på sms. Så jag antar att han blev skrämd av att jag hade så stormade känslor och att han inte var beredd att släppa in en ny kvinna i sitt liv om han skulle behöva visa hänsyn och kompromissa.
Anledningen till att mina känslor blev så starka var att han uppvaktade mig fullständigt galet mkt direkt och hörde av sig flera ggr per dag de första veckorna och månaden. Han bjöd på mat, lånade ut sin bil, fixade en resa med våra barn osv... Och då gick det bara som det gick: jag blev helt såld! Så han ansträngde sig maximalt för att snärja mig så att säga... Med humor, underbar sex, livsglädje... Sopade mattan helt enklet.
Så här i efterhand insåg jag nog att det var en sommarromans detta... Även om vi sågs även på hösten. Relationen verkade dock inte hålla för vardagsslitaget eftersom han inte var bredd att satsa lika mkt som jag....
Så gick det i mitt fall: HEAVEN , sedan långsamt svalnande intresse från hans sida och frustration från min sida- tills jag gjorde slut.
Händer detta mig igen skall jag nog inte låta mig svingas med lika mkt.....utan bromsa så äkta kärlek kan växa fram istället. Passion/romans brukar sällan gå vidare till vardagskärlek har jag lärt mig..
Thats my story...