Klädstorlek på en 10-åring?
Strl. 172 på avdelningen, ibland small i tröjor på herravdelningen.
Strl. 30-31 i jeans på herravdelningen.
Är detta för stort för en 10-årig pojke?
Strl. 172 på avdelningen, ibland small i tröjor på herravdelningen.
Strl. 30-31 i jeans på herravdelningen.
Är detta för stort för en 10-årig pojke?
Ja det låter stort.
Då är han väl lång för sin ålder. Det finns tabeller över ålder och storlekar på barnavdelningarna. De flesta brukar väl kunna ha det som är vanligast för åldern.
Jag googlade lite snabbt och fann en tabell som angav att 10 åringar i snitt har st 140 cl, vilket jag tror innebär att de är ungefär 140 cm långa och sådär normalbyggda.
Så du har en lång systerson tror jag.
Men hur lång är han? Min snart tioåring har 140 cirka. Hon är 137 cm lång och normalbyggd.
Men brukar det inte finnas kläder med olika vidd också?
Jag har ett lite rundare barn och ett lite smalare och även om de har samma storlek på längden så är byxorna märkta med olika bokstäver beroende på vidden. Den ena skulle inte komma i den andras byxor och den andra skulle behöva hängslen för den förstas byxor.
Ta annars en titt på lappen i de kläder han har på sig och se vad det står för storlek.
Det där är kläder jag skulle kunna ha... Är 175cm lång och väger knappt 65kg (tjej) så det låter mycket på en 10åring
Han måste ju vara enormt stor?!
Överviktig?
Låter enormt stor min 15 åriga som har dom storlekarna ungefär Fast i jeans har han ju 32/33
Min 10 åring har 134/140 på sina kläder hon är normalbyggd. Denna kille måste vi vara väldigt stor för sin ålder inte ens min man kan ha stl 31 i byxor han är väl ifs ingen jätte heller men bör ju vara större än en 10 åring
Måste få göra ett inlägg här.
Min dotter, fyller snart 7 år har stl 134/140 i klädstorlek och nej hon är inte stor.
Hon har alltid sen hon föddes legat under sin vikt kurva men över sin längdkurva så hon är alltså en lång smal tjej.
Enligt dessa tabeller som finns ute i butikerna ska min dotter egentligen ligga på stl 122/128 men dessa kläder är för små för henne och sitter riktigt illa men visst finns det undantagsfall men man kan inte alltid gå efter tabellen har jag insett.
Oj, min tioåring kan verkligen inte ha 140! Byxorna blir för korta och tröjärmarna också. Hon är cirka 142 cm lång och väger ca 37-38 kilo. Hon har nu 152 på byxor - de är precis lagom långa - och 158/164 på tröjor. Annars blir ärmarna för korta. Damkläder i stl xs/34 funkar också bra.
Låter stort är han lång? Min 9 årig ( visslingen dotter) hon har 134/140 ( 146 i vissa plagg funkar) Hon e 132cm väger 32 kg
min dotter som blir 10 år i sommar har strl 140 & kan bara ha superslim jeans väger 28 kg till sina 140 cm.. Min 11 1/2 åriga tjej har 146/152. ( 148 cm & 33 kg)
strl 30 på jeans har jag :p vuxen inte så liten mamma .. min man har 31 och han är normalviktig & 180 cm lång.
jo, det är ju stort... men samtidigt vet jag flertalet killar i den åldern som gärna bär alldeles för stora kläder och även är förpubertalt mulliga, så jag tror inte det är jättekonstigt faktiskt! många knubbar på sig innan de slår på längden men annars har kanske barnet problem med lite övervikt, vilket ju också är rätt vanligt idag...
lite bättre kost och rörelse?