• Anonym (Vad är detta!?)

Vad är detta för utslag? *Bild*

Vad är detta för typ av utslag?
    Det är torrt, de kliar och det "blommar upp" med jämna mellanrum.. Just nu håller de på att lägga sig och gå över men de har kommit och gått de senaste månaderna.. Även när de lagt sig kan man ana en mörkare ton och de känns lite skrovligt.. Har även kommit små prickar som inte kommit tidigare.. 

De är alltså nedanför knogen på tummen och runt de området.. 

• Svar på tråden Vad är detta för utslag? *Bild*
  • Life

Ser ju ut lite som att du fått ett bett, vill inte skrämmas men kanske kolla om ni har vägglöss? Har fler i familjen fått detta bett?

Ingen annan i familjen har de.. De prickar som syns tydligast är nog jag som kliat dit.. De är den ljusbruna fläcken vid sidan om prickarna Tror inte de e djurbett.  

Tror jag får gå till vårdcentralen på tisdag.. Rynkar på näsan

• Life
    Anonym (Vad är detta!?) skrev 2013-03-31 17:21:56 följande:
    Tror jag får gå till vårdcentralen på tisdag.. Rynkar på näsan
    Gör utslaget ont?
    Life skrev 2013-03-31 17:27:00 följande:
    Gör utslaget ont?
    De kliar massvis och svider som om de vore brännskadat när de kommer i kontakt med varmt vatten.. 
  • Life
    Anonym (Vad är detta!?) skrev 2013-03-31 17:29:53 följande:
    De kliar massvis och svider som om de vore brännskadat när de kommer i kontakt med varmt vatten.. 
    Låter ju som någon slags infektion lite grann, kan ju vara svinkoppor eller dylikt men de brukar ofta sprida sig till fler ställen (brukar sällan vara bara ett utslag utan fler runtom). Jag får ibland nässelutslag men det yttrar sig ju annorlunda än det du beskriver.

Nåja.. Får se vad dom säger på VC nästa vecka.. Även om de lagt sig helt tills dess borde dom väl kunna ta nått test och se vad de är? 

• malinbz

Min syster får precis sånna utslag som blossar upp ibland och då kliar det som bara den. Hon gick till en läkare på VC och efter många om och men så kom läkaren fram till att det var stressutslag. Får du det någon mer stans på kroppen?

• Kpax

Är du inte bara torr då?
    Det ser ut som mina händer kan göra om jag slarvar med hudkrämen vintertid.
    Jag får även liknande på insidan av låren av nya (otvättade) arbetsbyxor, har du nya vantar/handskar/hudkräm/långärmad tröja?

• assiicamill

Jag ser ut sådan på händerna när jag blir stressad, stress exem

• Thaleya1

Hackmejs? Har du varit ute i kylan kan man få sådana om man blir torr.

Jag har smörjt regelbundet med locobase (fet kräm) men ingen skillnad.. Är inte torr någon annan stans. Stressutslag låter iofs ganska rimligt. Har stress upp över öronen just nu. Men har inte utslag nån annan stans. Och jag har tidigare varit utsatt för enorm stress utan sånna symptom.

• Thaleya1

Du kan ju vara allergisk mot något med?

Bäst att du tittar upp det hos en läkare, för sådana utslag kan betyda alla möjliga saker. Hoppas du hittar orsaken snart!

• assiicamill

Jag brukar få utslag i ansiktet, dock extremt mycket värre när jag blir stressad men senaste tiden har de kommit på händerna som kliar, speciellt på morgonen! Undvik fukt och vatten :)

Svar på tråden Vad är detta för utslag? *Bild*