Orolig som bara den, vecka 37 och bebis har förstorat hålrum i hjärtat nån mer?
Jag mår fruktansvärt dåligt just nu.
Var på tillväxt ultraljud i onsdags och då är det så att dom på mvc här tränar på att kolla på hjärtat så då gjorde dom så klart det på min bebis också. Barnmorskan säger då att hon vill att en läkare ska titta också så hon spelade in och tog bilder, lämnade det till läkaren. När vi kommer in till läkaren så sa hon att hon ville titta själv också. Så vi gick in i ultraljudsrummet igen så att läkaren får titta också. Hon tittar noga en lång stund och säger ingenting. Sen säger hon att hon ska ringa till Linköping och prata med en läkare där för hon vill att dom också ska titta. Hon säger att det hon ser är att ena hålrummet är lite förstorat. Givetvis rasar hela min värld samman och jag gråter hysteriskt. Hon säger att det inte är farligt och om det ens är något så kommer han inte lida av det. Jag frågar om han kommer att dö i magen eller under förlossningen och hon säger givetvis inte. Hon säger också att det kan vara så att hon bara är petig och det är bättre att skicka en gång för mycket än en gång för lite. Och nu när hon sett något så är det bättre att vi kollar upp det annars så kommer jag inte att kunna släppa det.
Vi fick tid på torsdag morgon i Linköping. Men det spelar ingen roll att både hon och läkaren i Linköping sa att det inte är något jag ska oroa mig för. Jag mår skit just nu och har svårt att fokusera på annat.
Är det någon annan som har fått ett sånt besked och vad har det lett till och vad heter det och är det verkligen ingenting att oroa sig för?