Fandango46 skrev 2013-03-31 21:45:58 följande:
Jag känner exakt likadant som dig. Jag lever i ett 10årigt förhållande och har inte haft sex på över ett år.
Min sambo har verkligen soffat till sig och blivit rejält överviktig. Visst jag har inte heller samma kropp som när vi träffades, men jag tränar och försöker tänka på min hälsa. Har försökt få med henne på tränings aktiviteter, men det går inte bra. Att vi lever ihop beror på att vi delar många intressen och har ett ganska bra liv ihop.
Vi har alltså varit nöjda i vårt förhållande under en lång tid, men att nu under 15månader inte känna sexlust för varandra är ett stort problem för mig. Tjejen är nöjd som vi har det nu och vill inte prata om detta, hon drar sig undan och sätter sig framför datorn och spelar.
Så jag är nu här på FL för att få veta andras tankar och få tipps.
Jag tycker om mitt förhållande. Vi har roligt tillsammans och bråkar nästan aldrig men vi har aldrig sex för jag vill inte. Men jag kan inte berätta den riktiga anledningen för honom för jag känner mig hemsk så jag säger att det förmodligen är pga preventivmedlet.
Anonym skrev 2013-03-31 21:53:19 följande:
vi har också sexpaus i förhållandet just nu pga många anledningar som jag inte har ork att drabbla igenom just nu men det har bla med prestationsångest att göra. På det hela taget så har vi precis som dig Fadango46 ganska bra för övrigt i förhållandet så jag känner ändå att jag vill att vi är ett par och tar hand om våra barn tillsammans. Jag litar på att sexlusten kommer tillbaka så småningom och försöker att inte oroa mig för mycket.
Även om det låter trist så får man kanske ta till handen när sådana här situationer uppstår.
Sexlusten finns hos mig för kåt är jag men det finns ingen lust till honom. Så mina händer används ofta för att stilla det lite åtminstone.