• jagälskarallaminabarn

Tips på gott,nyttigt, smaksatt vatten önskas

Hejsan!

Då jag numera alltid får slem i halsen när jag dricker mjölk och ogärna dricker te eller kaffe, önskar jag tips på gott, nyttigt, smaksatt vatten, helst utan kolsyra. Älskar svartvinbärsjuice men sedan jag börjat dricka det istället för Pepsi Max så har vikten bara gått uppåt och nu är måttet rågat, jag måste ner i vikt. Självklart krävs det mer än så för det, inte meningen att tråden ska handla om hur man i övrigt minskar vikten.

Vore väldigt tacksam för svar

• Svar på tråden Tips på gott,nyttigt, smaksatt vatten önskas
  • rockaroll

Inte för att det har med saken att göra, men man får inte mer slem i halsen av mjölk. Det är en myt. Däremot har mjölken en hinna som kan kännas slemmig.

• Faderator

Gurka i vatten är jätte gott.

• Emmut

Bonaqua är gott om du vill ha "färdig-smaksatt" vatten :) finns både som lätt kolsyrat och okolsyrat och alla jag testat är väldigt goda!

• JanaLiiN

Tänk på att när du smaksätter vattnet kommer du att utsätta tänderna för syraangrepp när du dricker det - funkar fint till måltider men inte att dricka hela dagarna.

• GunnarGunnar

Häll i nypa havssalt i en karaff vatten så får du ett nyttigt mineralvatten som smakar godare än kranvattnet. 

Svar på tråden Tips på gott,nyttigt, smaksatt vatten önskas