Någon som vet något om skitföretaget my safety?
Har haft en försäkring där som jag sa upp för ett antal månader sen. Inga problem sa dom, och att nu behöver jag inte betala något mera.
Nu har jag fått två fakturor som kväver en ny betalning, och den nya försäkringen gäller från 13-03-10 och ett år framöver.
Så här står det på deras sida,
4. Allmänna avtalsvillkor 4.1 Avtalstid och uppsägning
Detta avtal gällande SpärrService gäller för den bindningstid som är specificerat genom kundens beställning. En (1) månad innan abonnemangstiden löper ut kommer Kunden att få ett erbjudande om att förlänga tjänsten. Erbjudandet är helt utan förpliktelser om förlängning. Önskar Kunden inte förlänga tjänsten kan erbjudandet bortses och ingen retur av nyckelbricka eller stöldskyddsdekaler krävs. Avaktivering sker när förlängning av tjänsten bortses. Vid förlängning gäller det pris som då tillämpas av Min Upplysning AB. mySafety har rätt att säga upp avtalet till omedelbart upphörande om Kunden missbrukar tjänsten eller hanterar Värdehandlingar vårdslöst. Uppsägning från Kund kan ske via telefon, e-post, brev eller fax.
Då måste ju min muntliga uppsägning gälla. Har för mig att dom spelar in en också.
Förövning är det ett skitföretag som ringer dyngnet runt och försöker packa på en nya saker. Funderar seriöst på att köpa en korttele och ringa alla chefer varje gång min bebis vaknar på natten. Kanske dom fattar hur det känns.