• Anonym (cc)

Någon som vet något om skitföretaget my safety?

Har haft en försäkring där som jag sa upp för ett antal månader sen. Inga problem sa dom, och att nu behöver jag inte betala något mera. 

Nu har jag fått två fakturor som kväver en ny betalning, och den nya försäkringen gäller från 13-03-10 och ett år framöver. 

Så här står det på deras sida,

4. Allmänna avtalsvillkor 4.1 Avtalstid och uppsägning

Detta avtal gällande SpärrService gäller för den bindningstid som är specificerat genom kundens beställning. En (1) månad innan abonnemangstiden löper ut kommer Kunden att få ett erbjudande om att förlänga tjänsten. Erbjudandet är helt utan förpliktelser om förlängning. Önskar Kunden inte förlänga tjänsten kan erbjudandet bortses och ingen retur av nyckelbricka eller stöldskyddsdekaler krävs. Avaktivering sker när förlängning av tjänsten bortses. Vid förlängning gäller det pris som då tillämpas av Min Upplysning AB. mySafety har rätt att säga upp avtalet till omedelbart upphörande om Kunden missbrukar tjänsten eller hanterar Värdehandlingar vårdslöst. Uppsägning från Kund kan ske via telefon, e-post, brev eller fax.

Då måste ju min muntliga uppsägning gälla. Har för mig att dom spelar in en också.

Förövning är det ett skitföretag som ringer dyngnet runt och försöker packa på en nya saker. Funderar seriöst på att köpa en korttele och ringa alla chefer varje gång min bebis vaknar på natten. Kanske dom fattar hur det känns. 

• Svar på tråden Någon som vet något om skitföretaget my safety?
  • IsDimma

Fast det står att dom skickar ut en påminnelse om man inte betalar den första men att den inte behöver betalas om man i te vill förlänga. Har jag iaf för mig.

• Anonym (cc)
    IsDimma skrev 2013-03-31 22:40:57 följande:
    Fast det står att dom skickar ut en påminnelse om man inte betalar den första men att den inte behöver betalas om man i te vill förlänga. Har jag iaf för mig.
    Så står det inte på fakturan utan där står det att en ny påminnelse med en till avgift kommer skickas ut. 

• Anonym

Vi hade världens problem med dem, de slutade inte förän vi kontaktade en högre chef och hotade med Arn

• Kaupa Jaur

Kan trösta dig med att jag sa upp mitt abonnemang och blev ombedd att skicka tillbaka brickorna. Bara det att jag aldrig använt deras sktibrickor och inte har en aning om var de finns. Så jag har fortfarande inte skickat tillbaka dem, och har inte fått några mer krav. Däremot ringer de dagligen, men jag svarar aldrig. Förr eller senare ger de väl upp.

Skriv en skriftlig avsägning av ditt avtal och förklara läget. Hota lite, det brukar hjälpa. Har du tur slipper du undan som jag gjorde (hoppas jag...)

• Anonym (nää)

Usch då, har ju fixat brickor från dom för några månader sen.. 59 kr per månad tycker det verkade vara en bra deal eftersom maken slarvade bort plånboken precis innan..

• Anonym (cc)

Det är världens sämsta företag, kanske inte så konstigt då den som startade det är både morddömd och bedrägeridömd, men men.

Jag ska ringa dom på tisdag och spela in deras samtal, och säga sen att dom aldrig mer ringer mig ingen, och få dem lova det. Stackars dom som är tvingade att jobba där, vilket jävla skitjobb! 

• Anonym (cc)
    Anonym (nää) skrev 2013-03-31 22:49:05 följande:
    Usch då, har ju fixat brickor från dom för några månader sen.. 59 kr per månad tycker det verkade vara en bra deal eftersom maken slarvade bort plånboken precis innan..
    Börja redan nu att säga upp det, kommer ta ett tag och priserna stiger bara har jag märkt. Skaffa istället från ett seriöst försäkringsbolag.
  • Anonym (cc)

Så där nu är allt uppsagt, påpekade hur mycket skit som det stod på nätet. 

Till alla er som har det och inte vill ha det längre, kolla upp i tid vad som gäller, på vissa abonnemang vill dom ha skriftlig uppsägelse fast dom inte påpekar det.

• BBmamma

Har med haft problem med dom. Fick sms efter sms om obetalda fakturor, problemet var bara att jag ALDRIG ens hört talas om dom. Tillslut ringde jag upp och skällde ut dom efter noter när de påstod att jag hade en skuld på 900 spänn hos dom.
    Efter att jag hotat med arn så skrev de av det. De hade ju inga bevis, ingen teleinspelning, inget påskrivet avtal från mig ect.

De har sått inne på mitt ica ett tag nu, sist jag såg dom höll en säljare på och lura en gammal dam (80+) att skriva på för dom. Jag kunde inte riktigt hålla mig så jag gick fram och sa vad jag tyckte om deras lurendrejeri. 
    Tanten gick utan att skriva på.  

Svar på tråden Någon som vet något om skitföretaget my safety?