• SaraD

Ska till new york om 3 veckor, era bästa tips?

Jag och sambon åker till new york om tre veckor, 4 dagar. Vi har egentligen ingenting planerat så snälla skriv era bästa tips från NY

• Svar på tråden Ska till new york om 3 veckor, era bästa tips?
  • JPT

Vad är ni ute efter? Kultur? Shopping? Annars tycker jag att det allra bästa i NYC är att bara insupa själva känslan och atmosfären - för det är magiskt  Glad

• Coxia

Sköna skor

Sedan beror det ju helt på vem du är och vad du gillar.  

• SaraD

Vill inte skriva våra intressen, tipsen kan bli begränsade då Ja, bara hänga är ett tips av fått!

• SaraD
    Coxia skrev 2013-04-01 11:55:58 följande:
    Sköna skor Sedan beror det ju helt på vem du är och vad du gillar.  

Jo, men är ute efter vad just du tyckte var bäst, oavsett va vi är intresserade av
  • Coxia

Har varit där många många gånger och det är alltid något nytt att hitta på. 

Jag personligen är en matnörd som älskar att strosa runt i China town bara för att se alla lustigheter. Sedan älskar jag att bara strosa i tex SoHo. jag är en sådan som kör gympadojjor och bara går runt och stannar i roliga butiker och konditorier. Men mycket är ju väderberoende. Är det fint kan man ju strosa i Central Park en hel dag och äta street food och sitta på en bänk och kolla på folk. 

Var ska du bo? 

• karma 3

Gå mkt och bara njut passa på att gå över Brooklynbron, båtturen runt Manhattan central park,empire state building men var där direkt på morgon då det är mindre köer då.

• Duckan

Central Park, strosa och sen lunch på The Boathouse. En drink i skybaren på Gansevoort. The Village och Soho, mysigt. Färjetur till Staten Island. The Rock för utsikt, kön till Empire kan vara lång. Bra kött på Del Frisco.

• SaraD
    Coxia skrev 2013-04-01 12:01:25 följande:
    Har varit där många många gånger och det är alltid något nytt att hitta på.  Jag personligen är en matnörd som älskar att strosa runt i China town bara för att se alla lustigheter. Sedan älskar jag att bara strosa i tex SoHo. jag är en sådan som kör gympadojjor och bara går runt och stannar i roliga butiker och konditorier. Men mycket är ju väderberoende. Är det fint kan man ju strosa i Central Park en hel dag och äta street food och sitta på en bänk och kolla på folk.  Var ska du bo? 

Tack för tips! Vi ska bo på nedre delen av Manhattan, korsning mellan Broadway och canalstreet. Det ligger väldigt nära china town, och även soho och little italy.
  • Christi38

Jag var i NY under sommaren för ett par år sen i 8 dagar. Jag åkte med en kille (kompis bara) jag lärt känna kanske ett halvår innan så det kunde blivit en sådär tripp men blev helkul trots olika intressen. Mina tips är att gå över Brooklyn Bridge bara för att, äta middag i China Town, musikal på Brodway, shopping på Macys, shopping på vad jag har för mig heter Century 21 (en jätte outlet vid ground zero), ut och gå mycket och "bara vara" i staden...

Sen finns ju alla klassiska sevärdigheter, man får skriva en lista på vad man tycker är mest intressant, för mig var det "måsten" att få gå genom Wall Street, åka högt upp i byggnader och se på utsikten, doppa händerna i fontänen i Central Park, såna där för andra kanske löjliga saker... :)

.'

• JPT

Då rekommenderar jag ett besök på Ellis Island och det museum som finns där. Riktigt intressant och så en trevlig båttur förbi Frihetsgudinnan. 

Man bör även göra ett besök vid Ground Zero. Först när man ser hur stort området är där WTC-tornen stod förstår man omfattningen.  

Svar på tråden Ska till new york om 3 veckor, era bästa tips?