• Anonym (anna)

Mellanblödning som aldrig slutar?

Jag undrar om någon mer varit med om det här.
    jag fick nån slags mellanblödning i januari som inte slutade före mensen kom och sen när mensen var slut kom nästa mellanblödning nästan direkt och sen dess blöder jag. ibland rätt mycket.
    jag har varit till gyn först en gång och då tittade hon och sa att det kan vara hormonerna, jag har fyllt 40 precis. hon sa jag skulle återkomma om det fortsatte.
    så sen gick jag igen efter nån månad (början av mars) och då kollade hon med ultraljud igen och sa att om det inte slutar snart måste jag komma tillbaka. jaha?
    vad gör man då?
    jag menar får man medicin så det stoppar eller vad finns att göra? hon hittar inget fel men hon måste väl kunna göra något mer?
    jag börjar bli lite rädd. dessutom hatar jag gynbesök så jag vill itne bara "komma tillbaka" hela tiden, jag vill gärna att man får gjort vad som behövs så jag slipper fler besök på ett tag...
    Någon som varit med om liknande? vad har ni fått för hjälp?

• Svar på tråden Mellanblödning som aldrig slutar?
  • Anonym (Wildrat)

Jag tror du kan få nässpray med hormoner för att få det att sluta och funkar inte det är iaf sista steget att operera bort livmodern. 

Är det inte bra att komma tillbaka och kolla vad det är så det inte är nåt farligt?  

• Annsson87

Jag har likadant.
    Mellan mensen kan jag få blödningar, ibland mycket ibland lite. Jag kan även på ont i magen under tiden jag har mellanblödningarna och det kan verkligen göra ont.

Jag tycker inte heller om gynbesök och tyvärr har de inte gett något resultat. Jag är 25 år och det enda de provat i mitt fall är att byta p-piller... 

• Anonym (anna)

jag är rädd att det ska vara nåt farligt. nässpray låter ju fiffigt, rädd att hon ska snacka sprutor elelr nåt. men nu har jag ju varit två gånger o inget händer annat äna tt jag ska avvakta. kan det vara rimligt? ska jag tänka att hon nog uteslutit det som är farligt?

• Anonym (anna)

var till gyn idag som sa nåt om spruta för att stoppa blödningar??? jag blev skraj, är inte riktigt ok vid undersökningar o komemr inte ihåg vad hon sa...

Svar på tråden Mellanblödning som aldrig slutar?