• Anonym (Miss Orolig)

Domningar/känslebortfall stortå (och lite, lite i höger kroppshalva)- någon mer som haft det?

Jag har domningar och känselbortfall i min högra stortå, undersidan av den och lite ut mot främre fotsulan. Jag känner även av höger kroppshalva med lite stickningar, domningar och en "varm/kall" känsla. Från axel, arm fingrar till ben och fot. Inte mycket, bara diffust svagt. Värst är det i tån. 

Vad kan det vara?  Jag har haft samma sensation för några år sedan, men inte lika mycket som nu. Men hade även yrselattacker då, som jag inte har nu. Gjorde en CT och en magnetröntgen som inte visade något. Nu har det alltså kommit tillbaka

Någon som upplevt samma känsla och kan berätta vad det berodde på för er?

• Svar på tråden Domningar/känslebortfall stortå (och lite, lite i höger kroppshalva)- någon mer som haft det?
  • Anonym

Svullna leder gjorde detta för mig

• Anonym (Miss Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-01 12:49:16 följande:
    Svullna leder gjorde detta för mig
    Varför hade du svullna leder? Hur märktes det?
  • Anonym (Miss Orolig)
    ica skrev 2013-04-01 12:52:04 följande:
    Ring 1177!
    Jag får dra igång hela vårdapparaten igen med magnetröntgen och allt. Men det vore värdefullt att få höra andra berätta om deras orsaker till symtomen.  
  • McIris

Men har du känselbortfall hela tiden eller från dag till dag? Jag tänker att det är ett väldigt vanligt stresssymtom och att det nog kan vara nåt sånt. Om du gjort undersökningar förut borde det ju inte vara neurologiskt.

• Anonym

Jag får också känselbortfall, speciellt i stortå, tummar och handleder. Det beror också i mitt fall på svullna leder till följd av en reumatisk sjukdom.

• Anonym (Miss Orolig)
    McIris skrev 2013-04-01 13:39:56 följande:
    Men har du känselbortfall hela tiden eller från dag till dag? Jag tänker att det är ett väldigt vanligt stresssymtom och att det nog kan vara nåt sånt. Om du gjort undersökningar förut borde det ju inte vara neurologiskt.
    Den här gången har känselbortfallen pågått i ett par dagar. Utan direkta avbrott. Jag är känslig för stress och har fibromyalgi så visst kan det vara så :/ Det är lite läskigt bara.

Blir orolig för MS, men jag är inte säker på att det är det då magnetröntgen inte visade på några inflammationer eller härdar sist. Men det kanske skulle göra det nu? Och det kanske kan vara ms fast röntgen inte visar något?
    Loppastina skrev 2013-04-01 13:41:56 följande:
    Jag får sådär innan migränanfall startar..
    Migrän har jag, dock inte för tillfället och inte i samband med den här känslan. Ett migränanfall borde väl ha kommit redan i så fall? 

• Anonym (Miss Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-01 13:43:07 följande:
    Jag får också känselbortfall, speciellt i stortå, tummar och handleder. Det beror också i mitt fall på svullna leder till följd av en reumatisk sjukdom.
    Hur märker du av de svullna lederna? Ger det tydliga symtom?
  • Anonym
    Anonym (Miss Orolig) skrev 2013-04-01 13:49:13 följande:
    Hur märker du av de svullna lederna? Ger det tydliga symtom?
    Jag har lärt mig känna på själva leden när den är svullen. I början kändes det mest konstigt och "otympligt" men numera klämmer jag lite själv och känner det. 
  • ica
    Anonym (Miss Orolig) skrev 2013-04-01 13:29:47 följande:
    Jag får dra igång hela vårdapparaten igen med magnetröntgen och allt. Men det vore värdefullt att få höra andra berätta om deras orsaker till symtomen.  
    Det är en sånt symptom som kan tyda på mycket.
Svar på tråden Domningar/känslebortfall stortå (och lite, lite i höger kroppshalva)- någon mer som haft det?