• Fri100

Mythos Beach på Rhodos?

Någon som varit där och kan säga hur det stället är? Vi är en familj med två vuxna och två barn, 5 och 8 år, som letar efter en härlig solresa i september. Mythos Beach på Rhodos (Apollo) har kommit som förslag men jag vill gärna ha lite info. från någon som varit där. Förra året var vi på Althea Beach på Cypern och var väldigt nöjda.

• Svar på tråden Mythos Beach på Rhodos?
  • jerkalina

Hej!
    Vi va där för två år sedan när det bara varit öppet någon vecka. Då var barnen inte ens året.
    Vad undrar du specifikt? Vi var på det hela taget väldigt nöjda. Allt var inte riktigt färdigt dock.

• Fri100

Jag är mest intresserad av hotellanläggningen i stort. Att den är lite utöver det vanliga, har ett bra poolområde och känns säker. Att det är trevlig och serviceinsriktad personal och att maten är bra. 

• Suess

Vi har bokat en resa dit i Juni/Juli. Så skulle också gärna vilja höra lite info om hur det är där :)

• jerkalina

Maten va topp, de blandade inte ihop allt som de kan göra ibland. Typ kycklingen i riset tillsammans med såsen utan mer att man tog själv.
    Stranden och vägen dit ner va inte klar när vi va där men det såg ut att kunna bli kanon. Vi hade bra rum och personalen va toppen. Hyrde bra sittvagn med fullt liggläge på hotellet också super.
    Vi åkte buss från hotellet till Rhodos stad jättesmidigt.
    Jag har bara gott att säga om det som va klart.

• Fri100
    jerkalina skrev 2013-04-07 05:38:30 följande:
    Maten va topp, de blandade inte ihop allt som de kan göra ibland. Typ kycklingen i riset tillsammans med såsen utan mer att man tog själv.
    Stranden och vägen dit ner va inte klar när vi va där men det såg ut att kunna bli kanon. Vi hade bra rum och personalen va toppen. Hyrde bra sittvagn med fullt liggläge på hotellet också super.
    Vi åkte buss från hotellet till Rhodos stad jättesmidigt.
    Jag har bara gott att säga om det som va klart.
    Kul att höra. När var ni där?
  • Marie07

Vi åker till Mythos Beach 24 juli med 2 små barn.
    Verkar som det bara är positiva omdömen det jag har läst. Hoppas att det blir bra!

• Suess

Vi kom hem från Mythos för en vecka sedan.
    Vi har haft en helt underbar vecka där. Trevlig personal, helt okej mat, härlig miljö och mysigt rum med terass :)
    De har utökat hotellområdet, så det finns tre pooler till som tillhör(som inte fanns med på beskrivningen). Vi Trodde att det var ett annat hotell, men fick veta två dagar innan vi skulle åka hem att det tillhörde. Där var det mycket lugnare och inte lika mycket folk som vid de andra poolerna.

Sen så har de mycket aktiviteter för barn och de som har hand om det är helt otroligt duktiga.
    Minidisco varje kväll :)

Jag kan tipsa om att åka till tsambika stranden. Vi var där två gånger, helt underbart. En Taxi dit tar ca 10 min.
    Stranden är jätte fin och det är långgrunt.
    Vi åkte dit då stranden på mythos var så stenig och så blev det djupt ganska direkt. 

Kan verkligen rekommendera detta hotell :) 

• Marie07
    Suess skrev 2013-07-18 15:15:01 följande:
    Vi kom hem från Mythos för en vecka sedan.
    Vi har haft en helt underbar vecka där. Trevlig personal, helt okej mat, härlig miljö och mysigt rum med terass :)
    De har utökat hotellområdet, så det finns tre pooler till som tillhör(som inte fanns med på beskrivningen). Vi Trodde att det var ett annat hotell, men fick veta två dagar innan vi skulle åka hem att det tillhörde. Där var det mycket lugnare och inte lika mycket folk som vid de andra poolerna.

Sen så har de mycket aktiviteter för barn och de som har hand om det är helt otroligt duktiga.
    Minidisco varje kväll :)

Jag kan tipsa om att åka till tsambika stranden. Vi var där två gånger, helt underbart. En Taxi dit tar ca 10 min.
    Stranden är jätte fin och det är långgrunt.
    Vi åkte dit då stranden på mythos var så stenig och så blev det djupt ganska direkt. 

Kan verkligen rekommendera detta hotell :) 
    Vad härligt att höra!! Vi åker om en vecka, det ser jag fram emot. Tack för tips om stranden
  • Naura
    Marie07 skrev 2013-07-19 10:43:52 följande:
    Vad härligt att höra!! Vi åker om en vecka, det ser jag fram emot. Tack för tips om stranden
    Hur var resan Marie07? Funderar oxå på detta hotell i vår. 
    *Dotter 110413* *Dotter 130827*
  • Mammi09

Hej

Vi är en barnfamilj (barnen är 3 och 5 år) dom funderar på att resa en vecka till Mythos Beach i september. Vi är mest osäker på hur vi ska göra med maten. Frukost, halvpension eller all inklusive? Vi gillar egentligen små restauranger och inte stora röriga matsalar. Finns det möjlighet att hitta mysiga och bra restauranger i gångavstånd? Ni som har varit där, vad rekommenderar ni att vi väljer?

• Marie07
    Naura skrev 2014-01-21 19:45:24 följande:
    Hur var resan Marie07? Funderar oxå på detta hotell i vår. 
    Ledsen att det dröjt med svar.
    Vi var verkligen jättenöjda med veckan på Mythos Beach, Rhodos. Perfekt för 6 åringen som lärde sig simma i simskolan på 2 dagar, barndisco på kvällen och aktiviteter. 2,5 åringen badade i barnvänliga pooler.
    Det enda negativa som jag kan komma på är att vi inte kunde sitta stilla och njuta av den goda maten (all inclusive), då lillen inte ville sitta still så länge. Men åker gärna dit igen!

• Marie07
    Mammi09 skrev 2014-03-11 19:48:44 följande:
    Hej

Vi är en barnfamilj (barnen är 3 och 5 år) dom funderar på att resa en vecka till Mythos Beach i september. Vi är mest osäker på hur vi ska göra med maten. Frukost, halvpension eller all inklusive? Vi gillar egentligen små restauranger och inte stora röriga matsalar. Finns det möjlighet att hitta mysiga och bra restauranger i gångavstånd? Ni som har varit där, vad rekommenderar ni att vi väljer?
    Detta är en typisk familje-resort så det finns nog bara all inclusive som alternativ där kan jag tänka mig. Men o andra sidan så var vi där i juli i 37 graders värme, och då orkar man inte ta sig till en stad. September är det ju lite mer lagom temp.
    Står på Apollo:
    Från hotellet är det gångavstånd in till den lilla orten Kolymbia, där det finns barer, restauranger och butiker. Till det lite större Afandou är det ca 4 kilometer.
    Trevlig resa vart ni nu väljer att åka

Svar på tråden Mythos Beach på Rhodos?