• Anonym

Kåvepenin - magen?

Har en 11 månaders här hemma med öroninflammation. Hon får kåvepenin (3 x 2,5 ml i fem dagar) och hon bajsar väldigt mycket. Dessutom vägrar hon äta vanlig mat så hon ammas endast. Hur har era barns magar reagerat på kåvepeninet? Tycker att min bebis bajs är lite grönaktigt och ser ut som att det är alger (?) i det.. Jätteskumt alltså! Hon bajsar kanske 5-7 ggr / dag nu och vi är inne på 3e dagen med kåvepeninet... 

• Svar på tråden Kåvepenin - magen?
  • Coxia

Finns magbakterier i kapslar man kan öppna och ge. Snacka med apoteket. 

• Foxtrott

Magen har tagit stryk när mina barn ätit antibiotika, jag tror det är normalt.
    Stackars liten med öroninflammation, hoppas värsta värken gett med sig nu om det är tredje dagen med medicin.

• Anonym
    Foxtrott skrev 2013-04-01 14:14:58 följande:
    Magen har tagit stryk när mina barn ätit antibiotika, jag tror det är normalt.
    Stackars liten med öroninflammation, hoppas värsta värken gett med sig nu om det är tredje dagen med medicin.
    Igår vaknade hon nästan direkt man lade ner henne så igår hade hon fortfarande ont :/ Nu vilar hon och än så länge är det bra, får se hur det är ikväll, vaknar hon och fortfarande har ont så blir det VC imorgon.. Får knappt i henne alvedon heller så :/ 
    Hur länge brukar magen krångla när dom får anitbiotika, om magen krånglar? Ganska less på att vara tillbaka till "bebisbajset" igen och byta blöja hela tiden :P 
  • Coxia
    Anonym skrev 2013-04-01 14:17:41 följande:
    Igår vaknade hon nästan direkt man lade ner henne så igår hade hon fortfarande ont :/ Nu vilar hon och än så länge är det bra, får se hur det är ikväll, vaknar hon och fortfarande har ont så blir det VC imorgon.. Får knappt i henne alvedon heller så :/ 
    Hur länge brukar magen krångla när dom får anitbiotika, om magen krånglar? Ganska less på att vara tillbaka till "bebisbajset" igen och byta blöja hela tiden :P 
    Ge henne Alvedonen i rumpan

Magen kan krångla i 2 veckor om man har otur. 

Svar på tråden Kåvepenin - magen?