• LexxieLee

Babycafé i Malmö?

Hej!

Jag har en son på 3 månder och tänkte att jag ev. skulle börja gå på babycafé här i Malmö och förhoppningsvis träffa lite andra mammor. Någon som har några förslag på bra ställen att gå på? Bor i närheten av Värnhem. Finns det dessutom fler mammor här inne som också vill gå så hade det varit jättetrevligt o gå tillsammans!

Amadeus beräknad till 10/1 2013
  • Svar på tråden Babycafé i Malmö?
  • Karlaa

Enens Öppna förskola på Celsiusgatan har ett jättefint babycafé (ligger ju precis vid värnhem, vid skolan).
    Förr var det babycafé på måndagar med sång och sånt, och öppen förskola för blandade åldrar resten av veckan. Kan ha ändrats kanske, var nåt år sedan jag var där sist. Vi åkte alltid dit fast vi bor en bit ifrån, så det är mitt tips Glad    

• Vinter81

Pauli kyrka har babycafé på onsdagar 13-15 i sitt församlingshem på Kungsgatan.

• LexxieLee
    Karlaa skrev 2013-04-12 08:48:12 följande:
    Enens Öppna förskola på Celsiusgatan har ett jättefint babycafé (ligger ju precis vid värnhem, vid skolan).
    Förr var det babycafé på måndagar med sång och sånt, och öppen förskola för blandade åldrar resten av veckan. Kan ha ändrats kanske, var nåt år sedan jag var där sist. Vi åkte alltid dit fast vi bor en bit ifrån, så det är mitt tips Glad    

Åhh har faktiskt redan hunnit vara där, var hur mysigt som helst!! :)
    Min prins föddes 7/1 2013 <3
  • LexxieLee
    Vinter81 skrev 2013-04-12 13:23:23 följande:
    Pauli kyrka har babycafé på onsdagar 13-15 i sitt församlingshem på Kungsgatan.
    Jaså! Så det är kyrkan som håller i det? Vet du vad man brukar göra där?
  • Vinter81

Man kan komma redan vid ett, halv två är det sångstund på ca en kvart och sen kan man hänga kvar till kl tre och prata. Det går att köpa en enkel fika där också för 20:-. Var där nu i veckan och det var nästan fullt hus :)

• sarawp

vill också gå på sånt. men pinsamt o gå dit själv utan att man känner någon tycker jag.. hur gamla är era barn :)?

• StephanieMotto
    sarawp skrev 2013-04-17 12:17:12 följande:
    vill också gå på sånt. men pinsamt o gå dit själv utan att man känner någon tycker jag.. hur gamla är era barn :)?
    Min tös är snart 5 månader, hur gammal är din?
  • LexxieLee

Enen är jättebra! Trevlig personal och mysig lokal. Kommer gå dit varje måndag då det är babycafe för barn mellan 0-12månader!

• LexxieLee

Följ med om du vill sarawp! Jag kommer som sagt gå dit varje måndag :) Jättebra sätt o lära känna andra mammor (o pappor)

• LexxieLee

Vinter81: pratas det mycket om gud o så med tanke på det e kyrkan som håller i det?

• StephanieMotto
    LexxieLee skrev 2013-04-18 19:42:04 följande:
    Enen är jättebra! Trevlig personal och mysig lokal. Kommer gå dit varje måndag då det är babycafe för barn mellan 0-12månader!
    Vilka tider är det? Jag har babysim på måndagar =/
  • Vinter81

Nej det gör det inte. Det enda som gör det lite kyrkligt är att de som sista sång alltid sjunger "Gud som haver barnen kär". I övrigt pratar inte de som håller i det, de bara arrangerar sångstunden.

• LexxieLee
    StephanieMotto skrev 2013-04-18 20:45:54 följande:
    Vilka tider är det? Jag har babysim på måndagar =/
    Det är mellan 9.30-12.00! :)
  • chossefin

Har startat en grupp på Facebook: föräldraledig malmö!! Gå med där om ni vill... Funkar det inte så skriv pm till josefin Nielsen, har bild på min sons ögon!

Svar på tråden Babycafé i Malmö?