• Humlan88

Ser akvariet "inklämt ut" eller ser det ok ut?

Har haft ett akvarium ett tag nu som stått i sovrummet då jag inte har haft plats för det någon annanstans.
    Men jag vill ju att akvariet ska synas då jag finner de rogivande.

Imorse var jag inne och kollade på sånna små nanoakvarium som jag tänkte jag skulle ha på köksbänken.
    Men sedan när jag började mäta såg jag att de akvarium jag redan hade var nästan lika stort /litet så då är det ju onödigt att köpa ett nytt.

Men vad tycker ni? Ser det inklämt ut eller tror ni det kan bli fint när jag fixat till de?
    Ska städa klart och köpa nya fiskar.

Va tror ni? :D

• Svar på tråden Ser akvariet "inklämt ut" eller ser det ok ut?
  • Lena

Jag tycker snarare det ser litet ut. Jag hade dock inte velat ha det så nära spisen pga värme och matstänk.

• Humlan88
    Lena skrev 2013-04-02 12:07:57 följande:
    Jag tycker snarare det ser litet ut. Jag hade dock inte velat ha det så nära spisen pga värme och matstänk.
    Men jag kan typ inte ha det någon annanstans, de är inte så litet, 40, l kanske
  • Lena
    Humlan88 skrev 2013-04-02 12:13:23 följande:
    Men jag kan typ inte ha det någon annanstans, de är inte så litet, 40, l kanske
    Det är ju ett problem förståss.
  • Petrol

Spontant känns det lite oetiskt att ha fiskar i ett så litet akvarium, meen förutom det ser de la okej ut. Bortsett från att det känns som att det skulle vara ivägen?

• mrsStatham
    Lena skrev 2013-04-02 12:07:57 följande:
    Det beror ju iofs på hur ofta man använder spisen.
    De tillfällen som spisen användes i min första lägenhet kan jag räkna på händerna. Och då bodde jag ändå där i 4år..
    Bara två saker är oändliga
  • Humlan88
    Petrol skrev 2013-04-02 12:32:39 följande:
    Spontant känns det lite oetiskt att ha fiskar i ett så litet akvarium, meen förutom det ser de la okej ut. Bortsett från att det känns som att det skulle vara ivägen?
    Har en kamfisk i endast, ska ev köpa några tetror
  • Humlan88
    mrsStatham skrev 2013-04-02 12:32:54 följande:
    Det beror ju iofs på hur ofta man använder spisen.
    De tillfällen som spisen användes i min första lägenhet kan jag räkna på händerna. Och då bodde jag ändå där i 4år..
    Även om spisen är på så blir det ingen sån värme som slår mot akvariet
  • mrsStatham
    Humlan88 skrev 2013-04-02 12:35:17 följande:
    Även om spisen är på så blir det ingen sån värme som slår mot akvariet
    Onödig värme blir det dock. Och jag tänkte framförallt på allt kladdigt klegg och fett som sprätter omkring från stekpannan...
    Bara två saker är oändliga
  • Petrol
    Humlan88 skrev 2013-04-02 12:34:38 följande:
    Har en kamfisk i endast, ska ev köpa några tetror
    Alla får stå för sina  val vet ja, en annan sak jag kom att tänka på, riskerar inte vattnet att värmas upp av spisen? Bara en tanke, men relativt lite vatten och relativt nära spisen så känns det ju som att det kan få vatten-tempen att diffa några grader iallafall, hurvida fiskarna i fråga är känsliga för det vet du nog bättre än mig dock då jag inte haft akvarium på 15år.
  • Pluttisen

blir nog för varmt att ha den där när man lagar mat, maten ångar ju och de sprider sig :p
    i sådana där små akvarium har man ju räkor i :o tycker synd om fiskar som får bo i en litet akvarium.

• Humlan88
    Pluttisen skrev 2013-04-02 12:40:25 följande:
    blir nog för varmt att ha den där när man lagar mat, maten ångar ju och de sprider sig :p
    i sådana där små akvarium har man ju räkor i :o tycker synd om fiskar som får bo i en litet akvarium.
    Nu har jag ju iof pratat med en kille som är "fiskexpert" och han sa att man kan ha några fiskar i, så länge de inte är för stora eller för många.

Jag tänkte prova att ha akvariet där iaf. Funkar de inte så funkar de inte.
    Behöver ju inte ha doppvärmaren på 24 grader
  • Pluttisen
    Humlan88 skrev 2013-04-02 15:44:11 följande:
    Nu har jag ju iof pratat med en kille som är "fiskexpert" och han sa att man kan ha några fiskar i, så länge de inte är för stora eller för många.

riktigt små fiskar då :) dem är typ lika stora som räkorna haha
  • Deiia
    Petrol skrev 2013-04-02 12:32:39 följande:

Stackars fiskar........
    Köp ett större akvarium! 
  • SupersurasunkSara

Vi kollade för ett tag sen på kampfiskar, man har en och akvarierna man kunde köpa till var typ 25x25 cm åt alla håll. Tror inte det skulle säljas om det vore syd om fiskarna.

Nog om det. TS, nej det ser inte inklämt ut, ställ lite snygga grejor runt bara men inte för mycket. Dock håller jag med alla som ifrågasätter närheten till spisen.

• Persimon

Jag vet inte om det är för litet eller om värmen påverkar fiskarna negativt men om det ska synas och vara rogivande så är det väl ingen bra idè att ställa det brevid en ful spis? Ska gästerna och du sitta på en kökstol framför spisen och titta på akvariet?
    Om du har en bra plats i sovrummet så låt det stå kvar där.  

• Guldbarb
    Humlan88 skrev 2013-04-02 15:44:11 följande:

Fast med kampfisk i bör det inte få vara så lågt! Minst 26 grader, gärna upp till ca 28-29
Svar på tråden Ser akvariet "inklämt ut" eller ser det ok ut?