Onda sammandragningar var 5:e minut!
men är bara i va 25+4!!! Det gör ont i magen som blir stenhård och känns bak i ryggen. De håller på i flera minuter. Dags att ringa förlossningen? Vad kan det vara? Någon som har haft samma?
men är bara i va 25+4!!! Det gör ont i magen som blir stenhård och känns bak i ryggen. De håller på i flera minuter. Dags att ringa förlossningen? Vad kan det vara? Någon som har haft samma?
ring förlossningen !
Ring förlossningen ist för att vänta här
Ring!!! Åk in!!!! Hur gick det?
Usch, lite tidigt... Hoppas allt går bra!
Håller med alla ovanstående, ring förlossningen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
De sa att det var så fullt där att jag inte skulle åka in om inte vattnet gick eller att jag började blöda...har legat och vilat hela dagen efter det. Så fort jag bara har vänt mig i sängen eller gått på toa så har det börjat igen. Fick en läkartid imorgon iaf så jag får väl snällt vänta tills dess!
Födde för tidigt sist, inte så många veckor, men så pass att vi blev kvar på sjukhuset ett tag och jag är jätterädd för att den här lilla ska komma ännu tidigare... Sådana här sd hade jag inte då förrän sista veckorna innan jag födde!
Det låter inte roligt. Ta hand om dig och gå till läkaren även om det stannar upp...
Vila vila åter vila. Gör ingenting där hemma. Den får verkligen inte komma ut nu liksom.
Där borde finnas nått dom kan ge dig för att hämma det hela.
Var till läkaren idag och han kollade tappen, den började tydligen bli lite påverkad så nu har jag fått ordinations strikt vila. Det skumma är att jag har varit sjukskriven pga kraftigt illamående sedan början på grav och varit sängliggandes hela tiden, så jag fattar inte hur detta har börjat! Har ju inte ansträngt mig på flera månader!
Vila vila vila! Och vid minsta lilla måste du lova att åka in. Se till att du får kortison till din bebis lungor ifall det skulle bli värre.
Men ibland gör vi saker hemma som vi i vanliga fall inte tycker det är nått. Jag gör inget men ändå står man och dammsugar och fixar och donar. Över låt allt sådant till mannen där hemma även om det innebär att det se katastrof ut hemma. Bättre det än ett barn som kommer ut som kanske inte klarar sig.
Så lägg dig på soffan och börja lära dig virka eller nått. Det gjorde jag när jag gick hemma på havandeskap. Virkade en filt till killen som kom.