• Anonym

gravid trots mens och negativa tester?

Någon som varit med om själva eller känner ngn som varit gravid trots negativa tester och mens varje månad?

jag hade samlag med min sambo 26/12, min mens slutade samma dag på fm, kände inga ägglossningskänslor eller liknande.. min äl kom veckan efter när jag med barnen hos mina föräldrar.

i januari fick jag en konstig blödning lite innan mensen skulle kommit, tänkte lite på det, men sedan 2 veckor efter så fick jag jätteont och en hemsk blödning i några dagar. Då kom funderingen upp om det kunde vara ett tidigt mf,typ v 6,  sedan har jag haft mens en gång till efter det och den var också väldigt riklig och gjorde ont och nu har jag också mens..

Har gjort 2 grav tester ett för en vecka sedan och det första var 3-4 veckor innan det.  Men de visar negativt.

Men jag tycker jag ökat i vikt, men det kan man ju göra ändå, men drar jag in magen så ser det ut som vanligt så jag kanske bara blivit lite pluffsig, men har lite ont i brösten också...

har 2 barn sedan tidigare och med dom så har det varit tydliga plus vid test..

Sitter och väntar på att gyn skall ringa upp för jag gissar att det är dit man skall vända sig och inte till bm?  de lär väl se om man ev är gravid?

har ju räknat och i sådant fall är jag ju i v 14-15..  

• Svar på tråden gravid trots mens och negativa tester?
  • Anonym

har ju såklart googlat och det fanns ju en hel del som tydligen varit det trots negativa tester och mens.. 

Men väntar på att de skall ringa upp från gyn snart.. 

• Anonym

Du ha inte fått positivt på graviditetstest, tagna med flera veckors mellanrum, trots att du skulle vara ganska långt gången om allt stämde. Du hade sex en vecka innan den aktuella ägglossningen, men inte närmare än så. Du hade konstig mens efter det, men är nu inne på din andra "normala" mens. Visst, man ska aldrig säga aldrig, men jag är till 99,9% säker på att du inte är gravid...

• Anonym (L)

Aldrig hört talas om någon som haft så och varit gravid, så jag tror inte heller att du är gravid.

• Anonym

Nej jag hoppas verkligen inte jag är det, i så fall kommer vi behöva ta bort det

testade att lägga mig ned på rygg nu men känner inget i livmodertrakten,

Men det gör däremot ont när jag trycker på magen högre upp, typ vid magmusklerna..  

Men det kan ju vara bra med en koll ändå för att utesluta.. 

• mrsStatham

Kan det vara så att du är förstoppad?

Bara två saker är oändliga
  • FemmeM

Förstår inte riktigt vad det är som skulle peka på att du ÄR gravid alls Drömmer

• Anonym

googla på dold förstoppning så får du nog svar. Att vara gravid i v 14-15 utan positivt test OCH flera menser, knappast..

• Anonym

Med tanke på att det finns personer som gått igenom en hel graviditet utan att märka ngt så är det ju fullt möjligt och de som fått flera negativa test och haft mens som sedan visat sig vara gravida..

Men jag har ökat i vikt, och mina bröst är lite större an de brukar, och jag har rätt små så det känns.. det hände dock aldrig med något av de andra barnen

nej är absolut inte förstoppad, i morse när jag låg raklång i sängen så spände jag magen och magsmusklerna ser lite konstiga ut, ser ut som dom kanske är delade, kanske är det som är problemet..  gör ont när jag trycker mitt på magen vid musklerna..

Har iaf fått tid hos gyn nästa vecka så får se vad som sägs då.. 

• Anonym (Anna)

Har du varit hoss gyn? Är väldigt spänd på hur det går!

• Anonym

skall till gyn på Tisdag. hade ägglossning i början av förra veckan, eller vad jag tror var det iaf, men i helgen har jag haft sjukt ont i bäckenet och över livmodern.. så antingen är jag gravid i v 15 typ eller så är det något jäkligt skumt..

återkommer självklart.. 

• Anonym (Nyfiken)

Undrar hur det gått eftersom jag är i en liknande sits...

• Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-04-16 13:37:07 följande:
    Undrar hur det gått eftersom jag är i en liknande sits...
    Ojdå hur har du det?  också negativa tester?

Skrev fel dag, skall dit i morgon kl 15..  
  • Jaffa70

Hur har det gått?Såå nyfiken sitter i samma sits fast jag har fler symptom Skäms

• Anonym

Allt såg fint ut, inga infektioner och INTE  någon bebis, han kunde se att jag haft ägglossning nyligen (förra veckan) Sjukt coolt att dom kan se det efteråt.

Men han sa att jag kunde varit gravid där i början av januari som när jag berättade hur mina blödningar varit.. Och jag är inte säker på att  haft ägglossning förens förra veckan. Så det kan förklara varför jag hade så hysteriskt ont denna gång..

han sa att han sa att jag var så "smal" att det var livmodern jag kände så tydligt när jag låg ned själv och att jag förmodligen upplevde min mage lite stor för att jag gått ned i vikt i övrigt..

Så detta gick ju bra och fick träffa en fantastiskt bra läkare.  

Hoppas det går bra för er andra, är nyfiken på att höra vad ni har för symptom? 

Svar på tråden gravid trots mens och negativa tester?