• Anonym

svullen under ögonen !!!

hej! Jag har under de senaste månaderna fått en svullnad under mitt ena öga som blir större och som växer ner mot kinden! Har nu de senaste 2 veckorna börjat få svullnad under det andra ögat oxå!

Trycker man på svullnaden så känns det som att det ligger något klumpaktigt där under :S 

Det är en ojämn bucklig klump som man kan flytta på.. har funderat på om det är fett som har läckt ut , för det kan tydligen göra det och då får mn påsar under ögonen MEN jag är bara 26 år så påsar borde inte komma allra redan!!

Någon som har någon gissning på vad det kan vara?

Jag har inget obehag i ögonen            

• Svar på tråden svullen under ögonen !!!
  • Anonym (K)

Har du problem med lever eller njurar?

• Kimona

Är den öm?

Jag fick en finne vid ögat som resulterade i att jag fick infektion i lymfgångarna och då svullnade jag också upp

• Anonym

Vet inte om jag har problem med lever eller njurar. Men jag har ätit mycket mediciner i flera år . Men frågan är hur man får doktorn att kolla upp något sånt!

Det är inte ömt. Dock så svider det i det ena ögat ofta och jag är ljuskänslig i det ögat. Har fått rätt mycket blodkärl i ögonen också  

• Fia 28

Sitter klumpen i ögonlocket eller längre ner? Tänkte på vagel...

• Anonym

Nej klumparna sitter lixom löst under påsarna ..

• Anonym

under huden alltså.. det är vätska i svullnaden och som buckliga klumpar under.. funderar på om det är torkat var eller nåt.. eller så är det fett som har läckt ut ..

• Kimona
    Anonym skrev 2013-04-02 20:50:07 följande:
    under huden alltså.. det är vätska i svullnaden och som buckliga klumpar under.. funderar på om det är torkat var eller nåt.. eller så är det fett som har läckt ut ..

Tryck inte på dom och gå till VC. Om det är var så kan de spricka och du kan få jobbiga infektioner och det kan vara farligt om det sprider sig
  • Anonym

Har varit på Vc nu men hon ryckte bara på axlarna :S

dom kommer inte göra nånting åt det.. hon sa att man kan vara svullen under ögonen ... jag sa att det sed o ömma i ögat men hon sa att det kanske går över med tiden... men har ändå haft det så här i några månader nu, får se om det går över med tiden då helt enkelt  

Svar på tråden svullen under ögonen !!!