• Missmli

zidoval när man är gravid ? keso liknande flytningar efter behandling?

Undrar om det är någon som använt det här vanginala gelet zidoval under tiden dom varit gravida ?
    Och hur det gick och så vidare och om ni fick några vita keso liknande klumpar som kom ut ?

Jag är gravid i v 18 och har tagit zidoval, är lite orolig för om de kan skada fostret och nu efter har det kommit ut gummi aktiga vita keso liknande flytningar någon mer som haft så?

Tacksam för svar !

• Svar på tråden zidoval när man är gravid ? keso liknande flytningar efter behandling?
  • Bubblan01

Hej, jag fick zidoval v 7, va jätteorolig att det skulle skada fostret men jag ringde upp läkaren igen, sen dubbelkollade jag med mvc när jag hade inskrivningen och har även frågat ytterligare en läkare och alla har sagt samma sak, det är beprövat och har använts i jättemånga år på gravida och visar ingen risk för skador, så du kan vara lugn! Jag fick svamp efter zidovalen, det är vanligt och visar sig som keso liknande flytningar! Köp svampmedel på Apoteket så kommer det bli bra, lycka till!

• lillahallonets

Hej! Jag fick zidoval mot slidkatarr i vecka 9 och fick som du beskriver keso liknande flytningar. Dem försvann efter någon dag och har inte haft besvär varken av dom eller katarren sen dess!

• modesty74

Fick ni båda friska bebisar? Skall själv påbörja behandling med Zidoval nu i vecka 9 och är orolig för missbildningar.

Svar på tråden zidoval när man är gravid ? keso liknande flytningar efter behandling?