• MamiAmanda

Ni som pluggat till lågstadielärare och ni som arbetar som det!

Jag funderar på att börja plugga och undrar ett par saker ang lärarutbildningen som leder till jobb som lärare 6 år-klass 3. Undrar även om yrket som sådant. Skulle bli väldigt glad om ni som "sitter på svaren" har lust att hjälpa mig! Till er som jobbar som lärare: 1) Berätta hur en vecka ser ut 2) Är det mkt eller lite jobb? Hur många timmar per vecka lägger du på jobbet i snitt? 3) Positivt och negativt med jobbet 4) Om du har småbarn/barn i skolåldern; är det ett bra jobb att kombinera? 5) Vad tjänar du? Till er som pluggar/nyligen pluggat: 1) Hur många timmar/vecka lägger/lade du ner på skolan? 2) Är utbildningen rolig? 3) Är utbildningen svår? 4) Kan man jobba extra parallellt med utbildningen; hinner man det? TACK!

• Svar på tråden Ni som pluggat till lågstadielärare och ni som arbetar som det!
  • RöttÄrSött

Jag är utbildad f-6-lärare men jobbar inom förskolan, jag har dock flera kamrater från utbildningen som börjat jobba i skolan

Det är ett mycket flexibelt jobb schemamässigt efter skoltid där du ofta kan gå tidigare någon dag om du behöver, dock jobbar man istället många kvällar och helger. En kompis klockade 60-70 timmar i veckan men då var det i början, första året är värst innan man lärt in lite rutingrejor samt drar ned på ambitionen.