• DrJekyl

Vad är det med tjocka tjejer/kvinnor och tights?

Som trådens rubrik säger, vad är det med tjocka tjejer/kvinnor och tights?

Jag vet inte hur många ggr man har sett en tjock, (eller förlåt man får ju inte säga att någon är tjock) jag menar ju storvuxen eller någon som har kraftig "benstomme" envisas med att ha på sig tights så att man ser hur allt formligen "väller" ut. Tights kanske må vara sköna att ha på sig? Men alla kroppsformer passar inte i dom utan det får dig snarare till att se ännu mer "storvuxen" ut.

Detta påpekar inte bara jag utan många av mina vänner och då menar jag både manliga och kvinnliga.

Varför envisas dom med att ha dom på sig?

Självklart, alla har ju rätt att ha på sig vad man vill men hur ofta ser man män med en stor kalaskula gå omkring i en superslimmad tröja tex?

?Festen är inte slut förrän alla har klätt på sig!?
  • Svar på tråden Vad är det med tjocka tjejer/kvinnor och tights?
  • Emmyl

Jag fattar inte varför denna tråd ligger under ironi?

Vad ska tjocka ha för kläder för att tillfredställa dig då? Nej, just ja, det behöver dom ju inte!!   Utan dom kan ha precis vilka kläder dom vill som dom tycker känns sköna eller ser fina ut, och hör och häpna, de kanske inte bryr sig att du tycker att de ser ännu tjockare ut?

• Jackson
    DrJekyl skrev 2013-04-03 09:50:29 följande:
    Som trådens rubrik säger, vad är det med tjocka tjejer/kvinnor och tights?

Jag vet inte hur många ggr man har sett en tjock, (eller förlåt man får ju inte säga att någon är tjock) jag menar ju storvuxen eller någon som har kraftig "benstomme" envisas med att ha på sig tights så att man ser hur allt formligen "väller" ut. Tights kanske må vara sköna att ha på sig? Men alla kroppsformer passar inte i dom utan det får dig snarare till att se ännu mer "storvuxen" ut.

Detta påpekar inte bara jag utan många av mina vänner och då menar jag både manliga och kvinnliga.

Varför envisas dom med att ha dom på sig?

Självklart, alla har ju rätt att ha på sig vad man vill men hur ofta ser man män med en stor kalaskula gå omkring i en superslimmad tröja tex?
    Ganska ofta tyvärr.

Jag har tights/Leggings för att det är så jävla bekväma att ha på sig. Sen så är det även så att jag skiter högaktningsfullt i vem som tittar på mig, om du inte kan se på mig utan att känna äckelkänslor eller utan att nedvärdera mig (utan att du känner mig) så behöver jag inte heller dig i mitt liv. Och är glad att jag slipper dig också.

• Notperfect

Äsch, varför blir ni ovanstående så irriterade på TS:s fråga?

Jag har lite övervikt men har varit fetare och håller på att gå ner i vikt. Använde Leggings både då och nu men nu använder jag även jeans.

När jag var större fick jag känslan av att jag såg ännu fetare ut med jeans på mig. Så är det ju inte för man ser ju lika fet ut oavsett vad man har på sig. Men det var i alla fall av den anledningen som jag alltid hade leggings och aldrig använde jeans.

• Mandel

Och jag som inte är tjock är "livrädd" för att se tjock ut och undviker därför tights
    Har alltid tyckt att jag ser ut som en fet helmupp om jag har tights och tunika eller tights till kortare kjol - som var modernt för ett par år sedan. Tänker dock inte så om andra utan bara om mig själv...

För övrigt så likställer jag mer tights med joggingbyxor och det är myskläder och inget man visar sig i bland folk på stan eller så. Tycker jag då och alla tycker ju olika. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • funhouse

Det är gött med tighta kläder så fläsket hålls på plats! Helt enkelt =)

• shalse

Ja de borde skjutas, precis som alla andra som bär leggins...

• Persona

Antar att det är svårt för storvuxna kvinnor att hitta byxor som passar? Jag vägde 72kg ett tag efter min graviditet (är 176cm lång) dvs egentligen en rätt normal vikt, men redan där försvann nästan hela byxmarknaden

• Notperfect
    Persona skrev 2013-04-03 10:07:29 följande:
    Antar att det är svårt för storvuxna kvinnor att hitta byxor som passar? Jag vägde 72kg ett tag efter min graviditet (är 176cm lång) dvs egentligen en rätt normal vikt, men redan där försvann nästan hela byxmarknaden
    Helt rätt. Det är i alla fall svårt att hitta snygga jeans / byxor i större storlekar. Dessutom ser dem ju ut som tält.
  • jashrinah

för att jeans är så jävla obekvämt och skär in i fettet , dessutom finns det inga jeans i min storlek (hej tjockis) Flört
    och byxor är för killar,träning & slappdagar i soffan. 

för att  jeans och klänning inte går så bra ihop och strumpbyxor är antingen alldeles för tighta ,korta eller för tunna (hallå vi bor i Sverige tjockt kallt här ju ! ) 

Svar på tråden Vad är det med tjocka tjejer/kvinnor och tights?