• Anonym (noppraggaren)

Tjejer med raggarrand

Nån mer som har raggarrand på magen? Min började smyga sig fram när jag var ca 21. Då var det bara något strå här och där men det har hela tiden blivit värre. Avskyr den! Jag brukar ta en pincett och noppa. Hur gör ni andra medsystrar med denna åkomma?

• Svar på tråden Tjejer med raggarrand
  • Anonym (Josse)

Jag brukar bleka min, då syns den åtminstone mindre. Nu när jag är gravid har den blivit ännu kraftigare, hoppas innerligt att det går tillbaka sen.

• Anonym (noppraggaren)

Smart! Det har jag inte tänkt på. Vad använder du för medel då? Bleker du enbart eller rakar/noppar du också?

• Anonym (Hair)

Fick min när jag var runt 20. Då användas jag veet blekningsmedel. Efter jag varit gravid så kommer det bara lite hår som jag lätt noppar bort :)

• Anonym (Josse)
    Anonym (noppraggaren) skrev 2013-04-03 13:21:15 följande:

Smart! Det har jag inte tänkt på. Vad använder du för medel då? Bleker du enbart eller rakar/noppar du också?

Den här brukar jag snvända:
    http://eleven.se/andrea-extra-strength-creme-bleach-for-the-body-4025.html

Har nåt strå som är så grovt att det känns stickigt så det noppar jag ändå men är man ljus i hyn och bleker hårstråna så syns de nästan inte alls, om man nu inte studerar väldigt grundligt.
  • Anonym

Jag har det men min älskare har beordrat mig om att jag inte får ta bort den (vilket jag alltid gjorde innan jag träffade honom). Han tycker det är hett... jag har ganska ljusa hår dock. 

• Anonym (noppraggaren)

Satt nyss och noppade bort min raggarstubb på magen. Usch!

• YOUnMe

Jag har/hade också raggarrand

Kommer dock inte riktigt ihåg när den började dyka upp. Först börja jag raka men tyckte det bara blev värre. Sen börja jag noppa men tyckte det va så jobbigt och tog tid. Sen nåt år sen så börja jag gå på laserbehandling men hann inte bli klar innan jag blev gravid. Nu är det inte mycket kvar utan brukar köra lite med epilatorn samtidigt som jag tar allt annat.

Lasern är dyr men effektiv om man har mörka strån och ljus hy.

Svar på tråden Tjejer med raggarrand