• Deelicious

Emmaljunga = lite knubbiga mammor, Bugaboo = sexiga mammor

Jag har inte funderat så mycket på det egentligen och jag är egentligen ingen barnvagnsnörd, men helt ärligt så när man ser en emmaljunga barnvagn så har den nästan ALLTID en lite knubbigare mamma(eller med "kraftig benstomme" som ni gärna säger) i bakhasorna efter vagnen. Ser man däremot en bugga så är det oftast smala fräscha sexiga mammor bakom dom.

Emmaljunga mammor:

* Kraftiga
    * Osminkade
    * Dålig klädstil
    * hängbröst

eller

* White trash
    * Unga mammor(under 18 som får barn)
    * lågutbildade

Bugaboo mammor:

*Smala
    *Sexiga
    *Högutbildade
    * ofta sminkade eller naturligt vackra
    * Snygg klädstil

Varför är det så för??? Jag är HELT seriös! Någon som håller med mig?

• Svar på tråden Emmaljunga = lite knubbiga mammor, Bugaboo = sexiga mammor
  • Griseknoen35

Jag har en teutonia, en mini city baby jogger , 1 carena sulky och en Phil and Thed....vad är jag?

• JECJ

Jag tycker mig se raka motsatsen. WT o unga mammor med bugaboo vagnar.

De välutbildade och självsäkra kvinnorna väljer vagn efter behov och kvalitet istället för märke. 

• QnA

Om man har en begagnad Brio happy då, vad är man då?

• Thaleya1

Kanske stämmer ibland, men helt ärligt så har jag aldrig sett en bugaboo i verkligheten och jag har sett alla möjliga med emmalljunga vagnar. jag tycker emmaljunga är jätte snygga och supersmal är jag ju inte. Buggaboo tycker jag rent utav är hiskeligt fula ;)

• Sweet life

Hoppsan, här har vi fördommar....

Jag är ganska mullig, sminkar mig sällan.. Men jag, kör en bugaboo ändå.. Enda anledningen är att Emmaljungas vagnar är klumpiga..

• JECJ

Dessutom har jag nog aldrig sett en sexig, snygg och smal kvinna köra barnvagn överhuvudtaget. Nyblivna mammor är inte snygga, av förklarliga skäl förstås.

• Mulliga Maj

Så man kan inte vara sexig som knubbig och högutbildad och ratta en Emmaljunga? Folk kan vara osexiga som fn fast de är smala . Jag kör Emmaljunga och ´har iof stora hängbröst men vad säger att en morsa som rattar annat inte har hängbröst ? Är det för fina för att amma kanske ? Bugaboo är hiskeligt fula och jag skulle vägra ha en .

Svar på tråden Emmaljunga = lite knubbiga mammor, Bugaboo = sexiga mammor