Hjälp! Första gången på gym!!!
Hej! Jag ska för första gången gå in på ett gym. En värld de flesta känner till och jag blir således bortkommen och lite bortgjort när jag kommer dit tror jag. Är jättenervös! Då vår ort är rätt liten och de flesta känner de flesta... Har aldrig behövt då jag alltid varit naturligt smal och om jag gått upp några kg har det räckt att promenera en halvtimme om dagen så rasar kilona av. Men nu har jag nått 35+ och genomgått tre graviditeter. Det hänger lite här och där så vill gärna få en lite snyggare och sexigare kropp. Då jag är lite fånig som sagt ringde min syster och bokade en samtalstid på ortens träningsställe och jag är jättenervös!! Jag kommer vara väldigt bortkommen och säkert göra bort mig och i nervositeten prata alldeles för mkt. Hur går ett sådant samtal till? Vad har man på sig då? Vanliga kläder eller träningskläder? Hur tränar man på ett gym? För tillfället har jag en obefintlig kondition då jag har ett stillasittande jobb och inte rört på mig särskilt mkt på hela vintern. Lite slalom 4-5 enbart. Vad har man på sig på ett gym? Långa eller korta brallor? Jag är som sagt skitnervös!! Vad kostar det föresten? De gav inte ut prisuppgifter annat än på plats i samtal och risken finns de försöker lura på mig både det ena och det andra och som okunnig kommer jag ju köpa rubb och stubb liksom. Bor ensam med mina barn, vill verkligen snygga till mig och prioriterar detta men är inte superrik och vill inte bli lurad typ. TOTALT okunnig. Hjälp mig med ALLT! SÅ nervös....