• ajsabelle

    Världens sämsta mamma...

    Jag har två barn, en 6månaders bebis och en pojke som nyss fyllt 3 år.
    Jag känner mig som den sämsta mamman i hela världen just nu! Bebisen sover väl inte allt för bra, min man jobbar hela tiden och min stora kille vill bara leka hela dagarna (såklart) och jag orkar inte leka jag tycker det är så tråkigt...
    Jag har ingen fantasi att komma på nåt bra att göra heller.. Rita, plyadoh och sånna grejer äter han bara upp, allt ska in i munnen och allt ska göras sönder.. Inte en grej är hel här hemma..
    Det blir mycket filmtittande och mitt samvete har nu runnit över.. Stackars barn vilken mamma han har..
    Jag läser böcker och grejar hela dagarna, vi är oftast ute på förmiddagarna och går på promenader och grejer men jag känner ändå att det är så lite.  Jag har inte varit själv i mer än 5 timmar under min sons 3 år år så det hjälper väl till men jag känner att det räcker nu liksom..

    Jag behöver bara bra tips på vad man kan hitta på med en 3åring, grejer som han inte kan äta upp eller göra sig illa på. Vi bor i grekland så barntimmar och sånt finns inte..

    Usch jag känner att jag inte räcker till längre... 

  • Svar på tråden Världens sämsta mamma...
  • Flickan och kråkan

    Att vara ute löser det mesta tycker jag personligen. Jag hade tagit en utesväng på eftermiddagen också. 

    Lego - duplo?
    Balanscykel/springcykel? (utomhusaktivitet)
    BRIO tågbana
    Pussel
    Klä ut sig - gör en rejäl utklädningslåda

  • Fröken reserverad

    Bygga koja. Leka med dinosaurier eller liknande.


    Reserverad står för upptagen.
  • jashrinah
    ajsabelle skrev 2013-04-03 14:46:19 följande:
    Ja vi har en tomt.. 
    Idag ar det storm och regn men igar var det 25 grader! 
    olika bollspel ? :) 
    kratta , bygga sandkakor eller kanske nån vattenlek ?  
Svar på tråden Världens sämsta mamma...